La UVic acull el VIII Seminari internacional ‘L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües’
Durant els dies 26 i 27 de gener la UVic acull la vuitena edició del seminari internacional L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües, coordinat pel Grup de Recerca en Educació, Literatura i Llengües (GRELL) i amb la col·laboració de l’OTRI. Es tracta d’un seminari bianual en què diversos grups de recerca comparteixen estudis i reflexions al voltant de la recerca feta a l’aula en l’àmbit de la didàctica de la llengua o llengües.
Després de dues edicions dedicades a aprofundir la metodologia de la recerca, aquesta vuitena edició s’ha dedicat a la presentació d’investigacions al voltant de recerques a l’aula i els seus resultats pel que fa al procés d’ensenyament-aprenentatge, i també recerques sobre ensenyament-aprenentatge de llengües en entorns sociolingüístics múltiples. La idea del seminari ha estat compartir experiències de recerca de diferents grups dels alumnes per tal de conèixer millor com aprenen llengües a l’aula i com se’ls ensenya. La investigadora de la University of Exeter, Debra Myhill, pronunciarà demà la conferència plenària A theorised role for grammar in the curriculum.
El seminari es va iniciar l’any 2005 a la Universitat Autònoma de Barcelona i s’ha dut a terme cada dos anys aproximadament a diferents universitats de Catalunya, el País Basc, l’Estat espanyol i Portugal. A la trobada de Vic hi ha assistit una seixantena d’investigadors. Des del GRELL, el seu coordinador Llorenç Comajoan afirma que “el seminari és una gran oportunitat d’intercanviar idees i recerques i compartir problemes metodològics tot fent xarxa”.