Vés al contingut

La UVic acull el VIII Seminari internacional ‘L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües’

La UVic acull el VIII Seminari internacional ‘L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües’

La UVic acull el VIII Seminari internacional ‘L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües’

Durant els dies 26 i 27 de gener la UVic acull la vuitena edició del seminari internacional L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües, coordinat pel Grup de Recerca en Educació, Literatura i Llengües (GRELL) i amb la col·laboració de l’OTRI. Es tracta d’un seminari bianual en què diversos grups de recerca comparteixen estudis i reflexions al voltant de la recerca feta a l’aula en l’àmbit de la didàctica de la llengua o llengües.

Després de dues edicions dedicades a aprofundir la metodologia de la recerca, aquesta vuitena edició s’ha dedicat a la presentació d’investigacions al voltant de recerques a l’aula i els seus resultats pel que fa al procés d’ensenyament-aprenentatge, i també recerques sobre ensenyament-aprenentatge de llengües en entorns sociolingüístics múltiples. La idea del seminari ha estat compartir experiències de recerca de diferents grups dels alumnes per tal de conèixer millor com aprenen llengües a l’aula i com se’ls ensenya. La investigadora de la University of Exeter, Debra Myhill, pronunciarà demà la conferència plenària A theorised role for grammar in the curriculum.

El seminari es va iniciar l’any 2005 a la Universitat Autònoma de Barcelona i s’ha dut a terme cada dos anys aproximadament a diferents universitats de Catalunya, el País Basc, l’Estat espanyol i Portugal. A la trobada de Vic hi ha assistit una seixantena d’investigadors. Des del GRELL, el seu coordinador Llorenç Comajoan afirma que “el seminari és una gran oportunitat d’intercanviar idees i recerques i compartir problemes metodològics tot fent xarxa”.

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte