Què és l'idCAT Certificat | Es un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions. |
Per a què us serveix | L'idCAT Certificat permet operar amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que envieu per Internet. També us permetrà, per exemple, signar documents amb totes les garanties. |
A qui s'adreça | S’adreça a qualsevol ciutadà o ciutadana espanyol o estranger resident a Espanya que vulgui acreditar la seva identitat de manera segura a través d’internet. |
Qui pot fer la sol·licitud | Qualsevol persona física resident a Espanya i major d’edat, que acrediti la seva identitat mitjançant un DNI, passaport, NIE o TIE. La validació del certificat digital davant de l’oficina d’atenció ciutadana l’ha de fer obligatòriament la persona titular del certificat. Excepcionalment, el pot sol·licitar una altra persona en nom de la persona titular amb la sol·licitud del certificat digital legitimada mitjançant una acta notarial. |
Requisits que s'han de complir | Ser major d’edat (més de 18 anys) o menor emancipat/ada. Tenir document nacional d’identitat (DNI), o bé número d’identitat d’estranger (NIE) o passaport vigent. |
Documentació que cal aportar | Original d’una de les següents opcions:
Persones amb representant:
|
Vigència del certificat | El període de validesa és de quatre anys. Es pot renovar a partir de dos mesos abans que caduqui. Abans de la seva caducitat, l’entitat emissora CATCert t’enviarà una carta en què t’informa que el teu idCAT està a punt de caducar i de què has de fer per renovar-lo. |
Cost de la sol·licitud | Gratuït. |
Sol·licitud de l'idCAT Certificat
- Abans de començar amb el procés de sol·licitud del teu certificat, t’hauràs d’assegurar que el teu equip té instal·lat el programari necessari per a la generació de claus. Consulta les instruccions d’instal·lació a Compatibilitat de l'idCAT.
- Emplena el formulari de sol·licitud de l'idCAT.
- Per validar el certificat i comprovar la teva identitat, concerta cita prèvia aquí.
- El dia de la cita, ves a l’oficina triada amb la documentació necessària per efectuar la tramitació.
- Descarrega el certificat idCAT al teu ordinador juntament amb el programari necessari perquè funcioni correctament. Recorda que hauràs de fer la instal·lació al mateix dispositiu en el qual, prèviament, vas fer la sol·licitud.
- Instal·la el certificat digital al teu ordinador seguint els passos que s'expliquen aquí.
Què he de fer si perdo el certificat?
Es poden donar tres situacions:
- Suspensió: pots suspendre el teu idCAT si sospites que s’ha perdut, te l’han robat o està danyat. També l’has de suspendre si el teu ordinador està espatllat. Has de trucar al 900 905 090, identificar-te adequadament i contestar correctament la pregunta secreta que vas introduir en el moment de fer la sol·licitud. La suspensió és reversible en el termini màxim de 120 dies, després dels quals, en cas que no se n’hagi produït l’habilitació, es considerarà que no el vols tornar a utilitzar i es revocarà de manera automàtica.
- Habilitació: consisteix a parar la suspensió i tornar a activar el certificat digital. S’ha de fer en un termini màxim de 120 dies des de la data de suspensió. Per sol·licitar l’habilitació del teu idCAT, has d’anar a una entitat de registre idCAT amb el document acreditatiu de la teva identitat.
- Revocació: suposa que l’idCAT deixa de ser vàlid. Un certificat es pot revocar per voluntat del seu titular o si s’excedeixen els 120 dies de suspensió sense habilitar-lo. Si vols sol·licitar voluntàriament la revocació del teu certificat digital idCAT, has d’anar a una entitat de registre idCAT amb el document acreditatiu de la teva identitat.