- Què és el Registre electrònic
- Documents per iniciar tràmits al Registre
- Marc normatiu
- Horaris i terminis
- Calendari de dies inhàbils
- Com funciona
- Requeriments tècnics
- Certificats digitals
- Codis i denominacions dels òrgans, centres i unitats administratives de la UVic-UCC
Què és el Registre electrònic
Per donar compliment a l’article 2.2b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i fer la UVic-UCC més accessible, s’ha creat el registre electrònic de la UVic-UCC.
El Registre d’entrada i sortida de documents, és l’instrument que estableix el sector públic per controlar el flux de comunicació entre la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i la ciutadania o altres organitzacions i que dóna fe de si s’ha produït o no aquesta comunicació. La seva finalitat és preservar els drets dels ciutadans i els del mateix sector públic.
El registre electrònic de la UVic-UCC únicament està habilitat per a l’admissió de sol·licituds, escrits i documents relatius a procediments en els que siguin competents per a resoldre els òrgans d’aquesta institució. El canal de presentació és telemàtic i està vinculat als tràmits que es poden realitzar per Internet mitjançant els formularis que s'indiquen a l'apartat de Documents per iniciar tràmits al Registre.
Marc normatiu
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Formularis
A continuació es fa una relació dels formularis que es poden presentar a través del Registre. Si existeix un formulari específic per a un tràmit, cal utilitzar aquest i quedarà invalidat el que es presenti al Registre. Per tal que els formularis es puguin presentar a través del Registre cal que quedi especificat a la normativa corresponent i també que es publiqui la informació al Catàleg de tràmits de la UVic-UCC, consultable a través de la Seu electrònica de la UVic-UCC.
- Instància genèrica: només es pot utilitzar en aquells casos en què no hi ha un formulari normalitzar per un procediment o per acompanyar documentació de procediments ja iniciats.
- Queixes i suggeriments
Tràmits per exercir el dret d'accés a la informació pública
Marc normatiu: Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Tràmits per exercir els drets ARCO
Marc normatiu: Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de protecció de dades de caràcter personal, (en endavant LOPD) que disposa en el títol III (articles 13 a 19) l’exercici dels drets de les persones
- Sol·licitud de dret d’accés
- Sol·licitud de dret de rectificació
- Sol·licitud de dret de cancel·lació
- Sol·licitud de dret d’oposició
Tràmits que es tramiten fent ús del correu postal
- Sol·licituds, escrits i comunicacions rebuts o enviats per correu postal (no es registren les invitacions, saludes, publicitat, rebuts bancaris, factures soltes, convenis solts -en aquest cas es registra l'escrit que els acompanyen-).
Altres tràmits administratius
Per accedir als formularis cal accedir a l'apartat de Catàleg de tràmits de la Seu electrònica de la UVic-UCC.
Horaris i terminis
El registre electrònic funciona tots els dies de l’any, durant les 24 hores del dia. A efectes de còmputs de terminis, la recepció de documents en un dia inhàbil es considerarà efectuada el primer dia hàbil següent.
Per a qualsevol tràmit, la data i hora oficial del registre electrònic és l'única que tindrà validesa legal, i no la de l'equip des del qual es realitzi el tràmit.
El funcionament del registre electrònic es pot interrompre per motius de manteniment tècnic o operatiu. Les interrupcions s’anunciaran a la pàgina d’accés al registre electrònic. En cas que les interrupcions vinguin motivades per un error del sistema i sempre que sigui possible, es comunicarà la interrupció del servei. La UVic-UCC no es fa responsable de la interrupció del servei del registre electrònic per motius tècnics.
Calendari de dies inhàbils
Vegeu aquí el calendari universitari.
A tenir en compte:
- Vacances d'estiu. Calendari propi de la UVic-UCC
- Dia Festiu estatal, autonòmic o local. Dissabtes i diumenge, dies inhàbils.
Observació: aquest calendari està supeditat a la publicació de les festes locals, autonòmiques i estatals.
Des del 2 d’octubre de 2016, i amb motiu de l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es consideren dies inhàbils els dissabtes, els diumenges, i els festius declarats com a tals en els calendaris oficials de festes laborals de Catalunya i de festes locals de Vic.
L’article 31.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que la seu electrònica del registre de cada Administració pública o organisme, determinarà, atenent l'àmbit territorial en el que exerceixi les seves competències el titular d'aquesta i al calendari previst a l'article 30.7, els dies que es considerin inhàbils als efectes previstos en aquest article. Aquest serà l'únic calendari de dies inhàbils que s'aplicarà a efectes del còmput de terminis en els registres electrònics, sense que resulti d'aplicació als mateixos allò dispost a l'article 30.6.
Com funciona
Donant compliment a l’article 14.2 de la Llei 39/2015, cal presentar les sol·licituds, escrits i documents en línia, omplint el formulari i signant-lo amb qualsevol dels certificats digitals admesos per la UVic-UCC. L’interessat rebrà un justificant firmat electrònicament que conté la data i hora exactes de l’assentament. Aquest rebut servei de justificant de l’entrada al registre de tota la documentació enviada i cal que l’interessat el guardi com a prova de la presentació.
Únicament les persones físiques poden escollir el canal de presentació de sol·licituds, escrits i documents: electrònic (a través del registre electrònic) o presencial (a través de les oficines de registre presencials de la UVic-UCC), excepte en els casos en què la UVic-UCC hagi establert reglamentàriament la obligació de realitzar alguns tràmits a través de mitjans telemàtics.
Les sol·licituds presentades a les Oficines de Registre de la UVic-UCC contindran el codi i denominació de l'òrgan, centre o unitat administrativa a la qual s’adreça.
Requeriments tècnics
Per tal d’enviar una sol·licitud o instància a través del registre electrònic (serveis eTRAM) cal donar-se d'alta al servei IdCAT Mòbil o identificar-se fent ús del eDNI o altres certificats digitals emesos per entitats certificadores reconegudes (Agència Catalana de Certificació). En cas de no disposar de certificat digital és recomanable donar-se d'alta a l'IdCAT Mòbil. Només és necessari tenir el DNI i la targeta sanitària de CatSalut per sol·licitar l'alta. Per a més informació consulteu la pàgina següent: https://idcatmobil.seu.cat/
Certificats digitals
El certificat digital és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones físiques i jurídiques a Internet, assegura la integritat i confidencialitat de les dades que s'envien, i permet signar correus, documents electrònics i formularis web. És l'equivalent electrònic a un document d'identitat amb el qual es poden fer tràmits i gestions a través d'Internet amb totes les garanties jurídiques. Es poden utilitzar per tramitar a la Universitat i en qualsevol administració: Ajuntament, Generalitat de Catalunya, Administració estatal...que disposi de seu electrònica amb la possibilitat de realitzar tràmits en línia.
Per a una correcta instal·lació dels certificats a l'ordinador i al navegador recomanem consultar la pàgina oficial del certificat digital que s'utilitzi, ja que cada un requereix una instal·lació diferent i que pot canviar en funció de la versió del navegador utilitzat.
Quins certificats o identificadors digitals puc utilitzar?
Per a la tramitació electrònica a través del registre electrònic de la UVic-UCC es poden fer servir tots els certificats digitals de totes aquelles entitats de certificació que estiguin classificades pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya com a vàlides per a identificar als ciutadans i empreses davant de les administracions públiques catalanes. Consulta al següent enllaç aquesta llista. A continuació es detallen alguns dels certificats i identificadors digitals més comuns:
- L’idCAT mòbil és un identificador digital, que no requereix instal·lar cap programari ni recordar cap contrasenya, i permet realitzar tràmits i signar des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil. L’idCATmòbil és un servei segur i gratuït que s’adreça a persones majors de 16 anys i que no caduca. Es basa en la utilització de contrasenyes d’un sol ús que s’envien al telèfon mòbil de l’usuari en el moment d’iniciar el tràmit i signar la sol·licitud. Es pot realitzar l'alta per Internet a: https://idcatmobil.seu.cat/.
- L'idCAT és un certificat digital que expedeix l’Agència Catalana de Certificació, CatCert a través de les entitats de Registre o per Internet a: https://www.idcat.cat/idcat/
- El document físic del DNI renovat a partir del 2006 incorpora un xip amb les dades de la persona que permet acreditar i signar a Internet. Es pot activar l'eDNI presencialment, sense reserva prèvia, a l'oficina del Cos Nacional de Policia. Per tal d’utilitzar-lo cal instal·lar un programa a l’ordinador i disposar d’un lector de targetes. http://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/
- Les administracions europees han d'acceptar els certificats qualificats a qualsevol país de la Unió des de la entrada en vigor del Reglament Europeu 910/2014. En aquest sentit, la Generalitat valida els certificats que apareixen a cadascuna de les llistes de serveis de confiança arreu d'Europa.
Codis i denominacions dels òrgans, centres o unitats administratives vigents de la UVic-UCC
Data d'actualització: 20 de juliol de 2023
Codis | Denominació |
U06000001 | Direcció de la Fundació Universitària Balmes |
U06000002 | Secretaria General de la Fundació Universitària Balmes |
U06000003 | Gabinet de Rectorat |
U06000004 | Secretaria General de la UVic-UCC |
U06000005 | Gerència |
U06000006 | Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica |
U06000007 | Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement |
U06000008 | Vicerectorat de Relacions Internacionals i Formació Continua |
U06000009 | Secretaria Tècnica de Rectorat |
U06000010 | Claustre Universitari de la UVic-UCC |
U06000011 | Consell d'Estudiants |
U06000012 | Comitè d'Empresa |
U06000013 | Sindicatura de Greuges |
U06000014 | Consell de Govern de la UVic-UCC |
U06000015 | Patronat de la Fundació Universitària Balmes |
U06000016 | Secretaria de centre de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) |
U06000017 | Secretaria de Centre de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) |
U06000018 | Secretaria de centre de la Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC) |
U06000019 | Secretaria de centre de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) |
U06000020 | Vicerectorat de Professorat |
U06000021 | Escola de Doctorat |
U06000022 | Centre Tecnològic Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (BETA) |
U06000023 | Centre d'Estudis Sanitaris i Socials (CESS) |
U06000024 | Centre d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) |
U06000025 | Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) |
U06000026_v2 | Escola de Postgrau |
U06000027 | Centre d'Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) |
U06000028 | Escola d'Idiomes |
U06000029 | Centre Integral de Formació en Indústries Càrnies i Agroalimentàries (Kréas) |
U06000030 | Centre de Formació en Tecnologia i Comunicació (Téknos) |
U06000031 | Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals |
U06000032 | Àrea de Màrqueting |
U06000033 | Àrea de Gestió Econòmica |
U06000034 | Àrea de Gestió Acadèmica |
U06000036 | Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals |
U06000037 | Àrea Econòmica Corporativa |
U06000038 | Àrea de Qualitat |
U06000039 | Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre |
U06000040 | Biblioteca |
U06000041 | Oficina Tècnica de Recerca i Transferència del Coneixement (OTRI) |
U06000042 | Oficina Tècnica del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica |
U06000043 | Àrea de Relacions Internacionals (ARI) |
U06000044 | UHUB - Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària |
U06000045 | Servei de Carreres Professionals |
U06000046 | Serveis Lingüístics |
U06000047 | Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions |
U06000048 | UMedia |
U06000049 | Unitat d'Igualtat |
U06000050 | Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE) |
U06000051 | Unitat de Suport a Projectes Internacionals |
U06000052 | Secretaria de la Facultat de Medicina |
U06000053 | Oficina Tècnica de Centres Adscrits i Vinculats |
U06000054 | Fundació d'Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS) |
U06000055 | Departament de Ciències Bàsiques i Metodològiques (FCSB) |
U06000056 | Departament de Ciències de la Salut (FCSB) |
U06000057 | Departament de Ciències Socials i del Benestar (FCSB) |
U06000058 | Departament Ciències de l'Activitat Física (FETEP) |
U06000059 | Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències (FETEP) |
U06000060 | Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura (FETEP) |
U06000061 | Departament de Pedagogia (FETEP) |
U06000062 | Departament de Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades (FETEP) |
U06000063 | Departament de Comunicació (FEC) |
U06000064 | Departament d'Economia i Empresa (FEC) |
U06000065 | UGranollers |
U06000066 | Laboratori d'Enginyeries (FCTE) |
U06000067 | Laboratori de Biociències (FCTE) |
U06000068 | Departament de Biociències (FCTE) |
U06000069 | Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat |
U06000070 | Oficina Tècnica de l'Escola de Doctorat |
U06000071 | Càtedra Verdaguer d'Estudis Literaris |
U06000072 | Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) |
U06000073 | Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) |
U06000074 | Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC) |
U06000075 | Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) |
U06000076 | Càtedra de la Sida i Malalties relacionades |
U06000077 | Eumo Editorial |
U06000078 | Eumo Gràfic (Eumo_dc) |
U06000079 | Departament d'Enginyeries (FCTE) |
U06000080 | Departament de Psicologia (FETEP) |
U06000081 | Prefectura d'estudis del Centre de Formació en Tecnologia i Comunicació (Téknos) |
U06000082 | Secretaria del Centre de Formació en Tecnologia i Comunicació (Téknos) |
U06000083 | Facultat de Medicina |
U06000084 | Patronat de la Fundació d'Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS) |
U06000085 | Oficina Tècnica de Secretaria General |
U06000086 | Unitat de Prevenció de Riscos Laborals |
U06000087 | Secretaria de deganat de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) |
U06000088 | Secretaria de deganat de la Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC) |
U06000089 | Secretaria de deganat de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) |
U06000090 | Secretaria de deganat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) |
U06000091 | Prefectura d'estudis de la Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC) |
U06000092 | Prefectura d'estudis de la Facultat de Ciència, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) |
U06000093 | Prefectura d'estudis de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) |
U06000094 | Prefectura d'estudis de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) |
U06000095 | Centre d'Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) |
U06000096 | Àrea de Gestió Econòmica i de Personal |
U06000097 | Àrea de Polítiques del Talent |
U06000098 | Prefectura d'estudis de la Facultat de Medicina |
U06000100 | Recepció de Casa Convalescència |
U06000101 | Recepció del Campus Miramarges |
U06000102 | Recepció del Campus Torres dels Frares |
U06000103 | Recepció de la Masia Torre dels Frares |