Vés al contingut

Un projecte de la UVic-UCC rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent

Noia enginyera

Un projecte de la UVic-UCC rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent

El projecte “El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, liderat per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, ha estat mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll, en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives, que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Aquest projecte, guardonat en la modalitat col·lectiva, destaca les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris. Aquestes propostes es concreten en els programes FIRST Lego League, Tertúlies de Literatura Científica, Premi Llegim Ciència, l’exposició “L’enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i el projecte Mindfulness, gestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.

Generar nous horitzons més esperançadors

Davant l’evidència que les dones estan infrarepresentades en aquest àmbit i que estan menys reconegudes que els seus homòlegs masculins, aquestes iniciatives educatives que incideixen en la vessant vivencial formen part del fil invisible que ajuda a vertebrar una mirada de gènere a través de les diferents etapes de l’educació dels joves, i volen generar nous horitzons més esperançadors, en què les dones puguin desenvolupar plenament les seves professions en igualtat de condicions.

El projecte, que compta amb el suport de professorat col·laborador de tota la universitat, està impulsat per Laura Dempere, Julita Oliveras, Josep Ayats, Juli Ordeix i M. Àngels Crusellas, tots ells docents a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries. El lliurament de la menció, juntament amb les distincions Jaume Vicens Vives, tindrà lloc demà a la Universitat de Lleida durant l’acte oficial d’inauguració del curs acadèmic 2022-2023, que serà presidit pel president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès.

Share in social networks:

Notícies

AdobeStock

La UVic-UCC acull una jornada sobre les aplicacions de la intel·ligència artificial en recerca biomèdica

La Facultat de Medicina de la UVic-UCC acollirà, el pròxim divendres 15 de novembre, la jornada AI Applications in Biomedical Science, que té com a objectiu explorar el paper transformador de la intel·ligència artificial (IA) en la ciència biomèdica. En aquesta matinal, els participants...

Minut de silenci a l'edifici Miramarges de la UVic

Suspensió de classes per alerta de pluges i minut de silenci en record de les víctimes de la DANA

Atès l’avís de Protecció Civil i dels serveis d’emergència d’alerta de pluges torrencials en les pròximes hores, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha decidit suspendre totes les classes i activitats docents des d’aquest mateix moment i al llarg de tot...

Assistents a la reunió de llançament del projecte de recerca SURE-AMR, a Casa Convalescència de la UVic-UCC

El CT BETA de la UVic-UCC participa en el projecte europeu “SURE-AMR” per fer front a la resistència antimicrobiana a Ucraïna i a Europa

La resistència antimicrobiana (AMR, Antimicrobial Resistance) —o capacitat dels microorganismes per resistir als tractaments antimicrobians, especialment els antibiòtics— ha estat identificada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com una de les amenaces més grans per a la salut global, per a la seguretat...

Estudiants a la UVic

El 42 % d’estudiants que s’incorporen a la UVic procedeixen de la Catalunya Central i comarques pròximes

Quatre de cada deu estudiants, concretament el 42 %, que el curs 2024-2025 s’han incorporat al Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) provenen de la Catalunya Central i comarques pròximes. Un 28 % dels estudiants de nou accés...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte