Vés al contingut

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

Davant de la transformació de les formes d’aprenentatge, de la generació de coneixement i de la diversificació de les propostes formatives, la UVic ha creat un model de formació propi en què l’estudiant és el centre de l’acció formativa, ha aplicat unes bases metodològiques innovadores i ha elaborat una nova organització d’espais coherents amb el model de formació.

Sota el títol “Metodologia i espais. Tota la Universitat al servei de l’aprenentatge”, la UVic ha aplegat en un catàleg tots aquests espais d’aprenentatge per mostrar com es converteixen en vertebradors de les habilitats que l’estudiant forja al llarg del seu procés formatiu, unes competències que, més enllà de cada àmbit professional específic, li proporcionaran les habilitats bàsiques i transversals pròpies de l’ensenyament universitari.

Model propi, metodologia innovadora i reorganització dels espais com a eixos de transformació

La UVic ha fet una aposta clara per la innovació i la transformació pedagògica a partir del disseny i l’aplicació d’un model de formació propi, que vertebra tota l’acció formativa a través de la digitalització, la multimodalitat i la centralitat de l’aprenentatge en l’estudiant.

També ha apostat per l’ús de metodologies que permeten una aproximació al coneixement més competencial i aplicada, molt més significativa i participativa per part de l’estudiant i, en definitiva, molt més integradora del conjunt d’habilitats i sabers propis de l’exercici professional, com l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en la simulació o el desenvolupament de projectes mitjançant la resolució de casos pràctics, l’anàlisi i el seguiment de casos i l’aprenentatge cooperatiu.

Finalment, i com a últim punt d’aquesta transformació, la UVic ha dut a terme una reorganització d’espais, entorns i processos d’aprenentatge totalment coherent amb aquest model formatiu. Uns espais que també suposen un increment i una major optimització dels entorns virtuals d’aprenentatge, i una generació d’espais específics anomenats laboratoris de formació, que permeten la simulació de casos reals.

Nous espais per a unes noves formes d’aprenentatge

En coherència amb el model formatiu de la UVic-UCC els espais s’han organitzat a partir de quatre categories diferents: aules docents, espais de coworking, laboratoris i despatxos i departaments. Tot i que cadascun d’ells compta amb un equipament propi en funció de l’activitat que s’hi desenvolupa, és important destacar que tots s’han concebut i dissenyat amb criteris de flexibilitat, accessibilitat, sostenibilitat, adaptabilitat i seguretat.

En són exemples l’espai Live Creativity Lab, pensat per estimular l’esperit innovador i creatiu dels estudiants dels graus relacionats amb l’empresa i la comunicació; l’Aula d’Educació Visual i Plàstica, que facilita l’autonomia, impulsa la investigació, l’experimentació, la manipulació i la creació per poder treballar diferents llenguatges artístics; el Laboratori de Simulació d’Infermeria, que incorpora un maniquí d’alta fidelitat amb resposta fisiològica a diferents situacions prèviament programades, entre molts altres exemples; o el Laboratori d’Automàtica Industrial i Robòtica, que permet el desenvolupament integral de projectes vinculats a l’automàtica industrial, ja que compta amb automatismes industrials i amb dispositius electrònics de control i robòtica que acosten l’estudiant a la pràctica professional

Share in social networks:

Notícies

Grup de

La Fundació Antiga Caixa Manlleu lliura ajuts per valor de 10.180 euros per fomentar la participació dels estudiants en la mobilitat internacional

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) va lliurar ahir els ajuts a la mobilitat als estudiants de grau, màster i doctorat del Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) que han cursat un programa de mobilitat a l’estranger, sigui...

Una treballadora i una usuària dels serveis de la Fundació Sant Andreu Salut

La UVic-UCC i la Fundació Sant Andreu Salut signen un conveni de col·laboració

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la seva Càtedra de Cures Pal·liatives, i la Fundació Sant Andreu Salut (SAS), han signat un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu de promoure relacions de caràcter acadèmic, científic i...

Concert de Festa Major de les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles

Les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles apleguen unes sis-centes persones en el concert de Festa Major

Unes sis-centes persones van omplir dimecres passat la plaça de la Catedral de Vic per assistir al concert de Festa Major de l’Orquestra Inclusiva de la UVic i l’Orquestra Oberta de Centelles, que va donar el tret de sortida als actes de la Festa Major...

Estudiants fent un mostreig

Els plàstics d’embalatge i les tovalloletes d’un sol ús són el contaminant més present als rius segons el projecte “Plastic Pirates”

Aquest és el tercer any que diferents escoles participen en el projecte de ciència ciutadana “Plastic Pirates”, que estudia els contaminants als rius des que es va implementar, l’any 2021, i que coordina el Centre Tecnològic BETA  de la Universitat de Vic - Universitat Central...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte