Vés al contingut

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

Davant de la transformació de les formes d’aprenentatge, de la generació de coneixement i de la diversificació de les propostes formatives, la UVic ha creat un model de formació propi en què l’estudiant és el centre de l’acció formativa, ha aplicat unes bases metodològiques innovadores i ha elaborat una nova organització d’espais coherents amb el model de formació.

Sota el títol “Metodologia i espais. Tota la Universitat al servei de l’aprenentatge”, la UVic ha aplegat en un catàleg tots aquests espais d’aprenentatge per mostrar com es converteixen en vertebradors de les habilitats que l’estudiant forja al llarg del seu procés formatiu, unes competències que, més enllà de cada àmbit professional específic, li proporcionaran les habilitats bàsiques i transversals pròpies de l’ensenyament universitari.

Model propi, metodologia innovadora i reorganització dels espais com a eixos de transformació

La UVic ha fet una aposta clara per la innovació i la transformació pedagògica a partir del disseny i l’aplicació d’un model de formació propi, que vertebra tota l’acció formativa a través de la digitalització, la multimodalitat i la centralitat de l’aprenentatge en l’estudiant.

També ha apostat per l’ús de metodologies que permeten una aproximació al coneixement més competencial i aplicada, molt més significativa i participativa per part de l’estudiant i, en definitiva, molt més integradora del conjunt d’habilitats i sabers propis de l’exercici professional, com l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en la simulació o el desenvolupament de projectes mitjançant la resolució de casos pràctics, l’anàlisi i el seguiment de casos i l’aprenentatge cooperatiu.

Finalment, i com a últim punt d’aquesta transformació, la UVic ha dut a terme una reorganització d’espais, entorns i processos d’aprenentatge totalment coherent amb aquest model formatiu. Uns espais que també suposen un increment i una major optimització dels entorns virtuals d’aprenentatge, i una generació d’espais específics anomenats laboratoris de formació, que permeten la simulació de casos reals.

Nous espais per a unes noves formes d’aprenentatge

En coherència amb el model formatiu de la UVic-UCC els espais s’han organitzat a partir de quatre categories diferents: aules docents, espais de coworking, laboratoris i despatxos i departaments. Tot i que cadascun d’ells compta amb un equipament propi en funció de l’activitat que s’hi desenvolupa, és important destacar que tots s’han concebut i dissenyat amb criteris de flexibilitat, accessibilitat, sostenibilitat, adaptabilitat i seguretat.

En són exemples l’espai Live Creativity Lab, pensat per estimular l’esperit innovador i creatiu dels estudiants dels graus relacionats amb l’empresa i la comunicació; l’Aula d’Educació Visual i Plàstica, que facilita l’autonomia, impulsa la investigació, l’experimentació, la manipulació i la creació per poder treballar diferents llenguatges artístics; el Laboratori de Simulació d’Infermeria, que incorpora un maniquí d’alta fidelitat amb resposta fisiològica a diferents situacions prèviament programades, entre molts altres exemples; o el Laboratori d’Automàtica Industrial i Robòtica, que permet el desenvolupament integral de projectes vinculats a l’automàtica industrial, ja que compta amb automatismes industrials i amb dispositius electrònics de control i robòtica que acosten l’estudiant a la pràctica professional

Share in social networks:

Notícies

Ángel Honrado, guanyador de l'edició d'enguany

Ángel Honrado, CEO de l’empresa We Do, guanya el “Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència”, celebrat avui a la UVic-UCC dins la Setmana de la Ciència

Ángel Honrado, CEO i project manager de l’empresa We Do, amb un monòleg sobre el Virus del Papil·loma Humà (VPH), ha guanyat la sisena edició del “Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència”, celebrada aquest matí al Paranimf de la Universitat de Vic -...

Guardonats al Ludi 2024

Tres estudiants de Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic-UCC, guardonats als Premis Ludi 2024

Unai Estavillo, Natàlia Pérez i Montserrat Estivill, estudiants del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), van estat guardonats ahir en els Premis Ludi 2024, que impulsa 3Cat, un certamen que reconeix el talent jove...

Marta Simon i Eva Baltasar

Eva Baltasar: “Valoro la pau que em dona escriure el que vull, agradi o no agradi”

L’escriptora Eva Baltasar va cloure ahir el primer cicle de Conferències al Paranimf, dedicat a “Dones i literatura”. Acompanyada de la llibretera i periodista Marta Simon, la primera autora en llengua catalana que ha arribat a finalista al prestigiós premi International Booker Prize amb la...

Foto de grup

La Xarxa Vives aprova col·laborar amb Escola Valenciana en la reconstrucció dels centres educatius afectats per la DANA, en una reunió a la UVic-UCC

La seu del rectorat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha acollit aquest dimecres la reunió de la Comissió Permanent de la Xarxa Vives d’Universitats. La trobada ha reunit els representants de les 22 universitats membres i ha estat encapçalada...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte