La UVic rebrà el fons bibliogràfic d’Emili Teixidor

Emili Teixidor

La UVic rebrà el fons bibliogràfic d’Emili Teixidor

La Biblioteca Ricard Torrents de la UVic-UCC rebrà el fons documental de l’escriptor de Roda de Ter, Emili Teixidor. Així ho ha disposat el seu hereu, seguint la voluntat del qui fou el primer doctor honoris causa de la Universitat.La donació inclou uns 4000 volums que formaven part de la biblioteca d’Emili Teixidor, bàsicament assaig i novel·les, alguns d’ells dedicats, a més de llibres que utilitzava a l’escola i a la universitat en la seva època d’estudiant. També formen part d’aquest fons originals manuscrits, altres documents i objectes vinculats a la seva trajectòria personal que el Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre ajudarà a gestionar.

La donació del fons suposa, doncs, el traspàs de titularitat a la UVic-UCC que s’ocuparà del seu tractament arxivístic i físic, així com de la seva catalogació i digitalització. L’objectiu és que el fons estigui a disposició dels estudiants, els professors, els investigadors i totes les persones usuàries de la biblioteca de la Universitat. La UVic-UCC es compromet també a valorar la cessió del material a altres institucions per a exposicions temporals.
Per a la directora de la Biblioteca, Mireia Salgot, “la recepció d’aquest fons representa la voluntat de la UVic-UCC de conservar la memòria intel·lectual i professional de l’escriptor i referma el seu compromís amb la cultura i el territori”.