La UVic present a una exposició del Centre d'Art Contemporani Fabra i Coats

El Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona acollirà a partir del 25 de febrer l’exposició “Desbordar la universitat”, on es podran veure els processos formatius que porten a terme diversos centres universitaris, entre els quals hi ha la UVic, que treballen l’art com a mètode de recerca, avaluació i aprenentatge.

“Desbordar la Universitat” és una plataforma de coneixement col·lectiu i procés relacional formada per la Facultat de Belles Arts de la UB, amb Assumpta Bassas; la Facultat d’Educació de UManresa, amb Marta Ricart; ERAM, Grau en Arts Perfomàtiques adscrit a la UDG, amb Judit Vidiella; i al UVic amb Eva Marichalar-Freixa. La finalitat d’aquesta xarxa és compartir i repensar les pedagogies performàtiques i del cos explorades a les respectives  assignatures i també, poder explorar i repensar els formats  acadèmics a partir de preguntes, dilemes i eixos sobre el rol social de la Universitat i la Innovació docent.

Per Eva Marichalar aquesta és una línia de treball vinculada a la seva tesi doctoral i a la recerca que porta a terme dins el CODI, i que està relacionada amb l’Erasmus Plus en Investigació Basada en les Arts que acaba d’aconseguir. “Per nosaltres és motiu de celebració poder tenir un espai d'investigació que ens permeti entrar en diàleg amb diferents centres d'educació superior i que a més desperti l'interès d'institucions com els centres d'art contemporani”, afirma Eva Marichalar. La performance que es podrà veure a l’exposició és el recull narratiu de tot el procés viscut tant a les aules com a les sessions d’investigació que es porten a terme amb el grup. Una d’aquestes sessions tindrà lloc el dia 24 de gener amb alumnes de 3r curs del Doble Grau en Mestre Infantil i Primària, que portaran a terme la performance “Emergències, sessió deriva a partir del procés relacional”.

El resultat del treball de la plataforma ja va ser reconegut en una exposició al Centre d’Art Contemporani de Vic i properament sortirà publicat en un capítol d’un llibre de l’editorial canadenca de pensament contemporani “Intellecto Books”, que recollirà part de l’exposició així com també reflexions als treballs duts a terme per l’alumnat.