S’inaugura al Temple Romà l’exposició “L’Estudiant de Vic”

El divendres 29 de juliol, a les 7 de la tarda, s’inaugura al Temple Romà de Vic una exposició dedicada a un dels personatges més emblemàtics de la ciutat, l’estudiant de Vic. La mostra tanca el mes que VICCC2016 ha dedicat a la cultura popular i tradicional, i es podrà visitar fins al 4 de setembre.

L'estudiant de Vic ha esdevingut un símbol de la cultura popular d'Osona i de Vic, i un referent en l'imaginari col·lectiu. A la vegada, l’Estudiant de Vic representa una empremta de la tradició universitària de la ciutat que s'ha mantingut fins a l'actualitat.

L’exposició ha estat comissariada per Miquel Bardagil i planteja una reflexió sobre aquesta figura vigatana a partir de materials molt diversos, com fotografies, documents, escultures o escrits.

Es tracta d’una exposició organitzada per VICCC2016, el Patronat d'Estudis Osonencs i la UVic-UCC, en la qual hi ha col·laborat l’Arxiu Comarcal d'Osona, l’Arxiu Municipal de Vic, l’Arxiu Episcopal de Vic i la Biblioteca Joan Triadú de la Diputació de Barcelona tant en la recerca d’informació com en la cessió de documentació per a l’exposició.