El rector Jordi Montaña participa en la primera reunió del Patronat d’InterAc Salut

El rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Jordi Montaña, va participar divendres passat en la primera reunió del Patronat de la Fundació InterAc Salut. La institució, composta per representants de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears i de diverses universitats catalanes, com la UVic-UCC, té per objectiu esdevenir un referent de primera línia en la formació especialitzada de postgrau, la recerca en formació i l'estudi en l'àmbit de les Ciències de la Salut.

InterAc Salut es va constituir oficialment la setmana passada i la primera reunió dels patrons de la institució va posar les bases de l’organització interna de l’entitat. El president de l’Acadèmia, Àlvar Net, va ser nomenat president del Patronat i Montaña va ser escollit per ocupar una de les cinc vicepresidències. Els assistents a la trobada també van acordar presentar públicament la Fundació en un acte a Barcelona que tindrà lloc el mes d’octubre d’enguany.

Després de la reunió del Patronat, el proper 6 de juliol es reunirà el Consell Científic de la institució, l’organisme encarregat de gestionar totes aquelles activitats relacionades amb el seguiment i la garantia d'excel·lència de les activitats d’InterAc Salut. La degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC, Mireia Subirana, és la representant de la Universitat al Consell.

L'any 2012 l'Acadèmia va engegar el projecte de creació de la Fundació Institut Interuniversitari, l'InterAc Salut, amb la participació de les universitats públiques catalanes. La constitució de la institució la setmana passada va suposar la culminació d’aquest procés. De moment, formen part de l’entitat la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la UVic-UCC.