El rector de la UVic-UCC ha inaugurat la primera trobada de Catalunya sobre innovació

El rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, ha estat l’encarregat d’engegar la primera trobada de Catalunya sobre indústria i innovació (IND+I) que s’ha fet a Viladecans juntament amb l’alcalde d’aquest municipi del Baix Llobregat, Carles Ruiz, i la directora general d’Indústria de la Generalitat, Núria Betriu. A la trobada, que va comptar amb la presència de més de 200 empresaris i investigadors, hi va intervenir el degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, Xavier Ferràs, el degà de Deusto Business School, Guillermo Dorronsoro, el Director de l'Institute for Foresight in Innovation, José Manuel Leceta, i el membre de la junta directiva de Secartys Enric Barba.

Les discussions s'han centrat en l'impacte que el canvi tecnològic exponencial està generant en els sectors industrials, en els models de negoci i en la pròpia societat, i en com aquest canvi tecnològic transformarà les nostres vides i reconfigurarà el sentit de la globalització. Els ponents han coincidit en la importància de la indústria com a mecanisme generador de valor i d'ocupació, i en la necessitat de sensibilitzar la societat i els governs sobre la inversió en R+D. En aquest sentit, la trobada va fer una crida a la necessitat d’avançar cap al desenvolupament d’ecosistemes innovadors basats en els territoris.

La trobada va servir per conèixer les tecnologies més disruptives en impressió 3D o nous materials a través d’empreses com Hewlett-Packard o Roca Radiadors, o l'Institut de Recerca en Energia de la Generalitat de Catalunya. Nigel Fleming, CEO d'Inkemia i una de les figures emprenedores més llegendàries en el panorama biotech internacional, ha explicat com la vida artificial o els materials programables poden redefinir de la manera més sorprenent la indústria i la medicina.

L’IND+I ha connectat persones rellevants de la indústria, el coneixement i els territoris de Catalunya, ajudant a la generació d’estratègies complementàries entre empreses, institucions, regions i ciutats europees.