Laura Dempere, degana de la UST, participa al congrés internacional CICLIP de comprensió lectora

La degana de la Facultat de Ciències i Tecnologia (UST) de la UVic-UCC, Laura Dempere, ha participat al congrés CICLIP d’ensenyament, una trobada internacional online sobre comprensió lectora en les etapes Infantil i Primària. En la ponència que va oferir divendres passat, Dempere va parlar de com es mouen els ulls dels infants mentre llegeixen un text. Al certamen s’hi van inscriure més de 12.000 persones i les ponències online van ser reproduïdes, en conjunt, prop de 20.000 vegades.

La degana de la UST va explicar per què cal moure els ulls per tal de processar informació de tipus visual i també quines patologies poden afectar els moviments oculars, i va assenyalar quina incidència tenen a l’hora de dificultar o facilitar la comprensió lectora. En total, una quinzena de ponents van participar al congrés, que es va celebrar al llarg de la setmana passada amb l’objectiu d’acostar la lectura als infants, formar les famílies i avaluar els obstacles que dificulten la comprensió lectora dels més petits.