La UVic Alumni engega una iniciativa perquè els exalumnes que viuen en un país estranger n’assessorin altres que s’hi desplacin

Posar en contacte exalumnes de la UVic que viuen en un país estranger amb estudiants de la Universitat o amb personal de la UVic, així com amb antics alumnes que tenen ganes de desplaçar-s’hi. Aquest és l’objectiu d’Ambaixadors UVic Alumni, un projecte innovador que ha posat en marxa l’associació UVic Alumni conjuntament amb la UVic per tal de facilitar la internacionalització dels estudiants que fan una estada a l’estranger per cursar-hi una part dels seus estudis o buscar noves sortides professionals.

El projecte permet identificar els antics estudiants de la UVic que ara treballen o estudien en un altre país per si volen ser prescriptors de la Universitat a la resta del món i guies que donin informació sobre mobilitat internacional. Els possibles receptors d’aquesta informació poden ser els alumnes de la UVic-UCC que tenen ganes de cursar una part dels seus estudis fora de Catalunya, els professors o treballadors que s’hi vulguin desplaçar per fer-hi una estada, o els membres de l’associació UVic Alumni. Aquests exestudiants que participen en el projecte s’integren al circuit Alumni de manera gratuïta i reben un carnet que els acredita com a ambaixadors.

Fins ara, 21 antics alumnes de la Universitat ja s’han sumat a la iniciativa. Hi ha exestudiants d’àrees de coneixement molt diverses que resideixen en països de tot el món, com ara els Estats Units, Suïssa, Irlanda, el Regne Unit, la Xina, Guinea Bissau, el Camerun, Tailàndia o Vietnam. En una fitxa que es pot consultar a la pàgina web del projecte, cada ambaixador presenta el seu perfil professional i exposa les àrees sobre les quals pot oferir informació als estudiants que s’hi vulguin adreçar. De la vintena de participants al projecte, sis són osonencs que viuen a l’exterior.

La web permet als estudiants interessats enviar un correu electrònic a algun ambaixador que resideixi en el país que visitaran. D’aquesta manera, els poden traslladar consultes sobre turisme, gastronomia, idiomes o costums del lloc. En alguns casos, els exalumnes també ofereixen la possibilitat d’assessorar els estudiants en oci, allotjament o cerca de feina i pràctiques en empreses locals. D’aquesta manera, el projecte teixeix una plataforma de networking per impulsar la internacionalització de la institució i generar sinergies entre ells i els antics estudiants de la Universitat.