Arrenca la dotzena edició de l’E-Week, que reflexionarà sobre la innovació social

Aquesta tarda s’ha donat el tret de sortida a la dotzena edició de l’E-Week, la setmana digital a Vic. El vicerector de Recerca i Professorat, Jordi Villà, ha presidit l’acte d’inauguració del certamen, que a partir d’avui i fins divendres portarà a la UVic-UCC una vintena d’experts en l’anàlisi del canvi social que comporta l’ús de les noves tecnologies. Villà ha remarcat la importància d’incorporar la innovació digital a la universitat i ha subratllat la “transversalitat” del programa d’aquesta edició. El degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic-UCC, Xavier Ferràs, i la coordinadora de la E-Week, Montse Casas, també han assistit a l’acte, que ha tancat el director d’Enginyeria de Telefónica, Francisco Martín, amb la conferència inaugural.

Villà ha celebrat que la Universitat es doti d’espais de reflexió que “contribueixen a analitzar de manera transversal i horitzontal l’impacte social que té la innovació digital”. Pel vicerector, aquest és un àmbit en creixement que afecta al conjunt de la societat i ha assenyalat la necessitat d’integrar-lo a la disciplina universitària. En la mateixa línia, Xavier Ferràs ha subratllat el poder de transformació de les noves tecnologies, que “poden ajudar-nos a cobrir necessitats bàsiques”. “Poques vegades s’ha acumulat tant coneixement per fer un salt endavant com a societat”, ha assegurat el degà, que considera l’E-Week un espai “idoni” perquè professors i alumnes “reflexionin sobre els canvis que podem impulsar”.

Al seu torn, Montse Casas ha explicat a partir de quins pilars ha dissenyat el programa de la setmana. “Les novetats tecnològiques són la base d’aquesta edició perquè volem veure com interactuen amb la societat i quins canvis comporten”, ha apuntat la coordinadora del certamen. Casas ha demanat als estudiants que es facin seva l’E-Week i els ha encomanat “ser responsables d’una nova innovació social que estigui al servei d’un món per a tothom”. La setmana també abordarà la necessitat de restringir o no l’accés a les noves tecnologies ara que Europa ha reobert el debat entre llibertat i seguretat arran dels últims atemptats.

Martín presenta les novetats del Mobile World Congress
La conferència inaugural de l’E-Week ha anat a càrrec del director d’Enginyera de Telefónica, Franscisco Martín, que ha subratllat les potencialitats del fenomen digital i ha analitzat les novetats que es van presentar en la darrera edició del Mobile World Congress. “El món digital ho canviarà tot i anirà acompanyat d’un progrés social sense precedents”, ha assegurat abans d’afegir que aquest procés només serà igualitari i inclusiu si les administracions i els proveïdors hi aposten amb una inversió adequada. Martín ha recordat que un 65% dels nens i nenes que ara comencen Primària es dedicaran a professions que encara no existeixen.

El directiu de Telefónica ha assenyalat el 5G, la realitat virtual i l’internet de les coses com els tres grans temes de discussió en l’última edició del Mobile, i ha destacat la capacitat del certamen de marcar tendència a partir de les intervencions de tòtems del sector, com el creador de Facebook, Mark Zuckerberg. A preguntes dels assistents, Martín no ha posat en dubte la continuïtat del Mobile a Barcelona de cara al 2017, però sí que ha alertat que els organitzadors se’l podrien emportar a una altra ciutat si l’any vinent els problemes de mobilitat continuen.