El centre BETA de la UVic-UCC rep, per segona vegada, el segell TECNIO de la Generalitat

El centre BETA (Biodiversitat, Ecologia i Tecnologia Ambiental i Alimentària) de la UVic-UCC ha rebut, per segona vegada, el reconeixement del nou segell TECNIO que identifica les entitats que ofereixen les tecnologies més innovadores per ajudar les empreses a crear nous productes, processos o serveis. El rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, juntament amb el vicerector, Jordi Villà van rebre del conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, aquest reconeixement juntament amb 54 proveïdors més de tecnologia per a les empreses.

El centre BETA de la UVic-UCC, que es va inaugurar el 2014, pretén ser l’actor principal en el desenvolupament de noves tecnologies en un dels sectors industrials més importants a Catalunya, com és el sector agroalimentari, considerant la sostenibilitat dels processos, l’optimització energètica dels processos productius i la conservació dels recursos i el medi ambient. El Grup de Recerca BETA aplica els seus coneixements i tecnologies en altres àmbits, com la gestió i tractament de residus municipals, la gestió sostenible de les aigües fluvials, gestió d’abocadors, etc.

L’objectiu de la nova distinció TECNIO de la Generalitat és que les empreses catalanes identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a les seves necessitats de desenvolupament de nous productes i processos, ja sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o el contacte amb spin-offs.

El nou segell és una evolució de l’antiga xarxa TECNIO, creada al 2009 i que englobava fins ara centres tecnològics i grups universitaris catalans. En els seus sis anys de vida, els centres TECNIO han ingressat prop de 1.000M€, un 50% provinent de la facturació a empreses per processos de transferència tecnològica. En aquest període, les entitats que formaven part de TECNIO han creat 53 spin-offs, han sol·licitat 309 patents i n'han transferit 143 al mercat.