Una xerrada sobre neurorehabilitació inaugura la Diada de la Fisioteràpia de la UVic

Una xerrada sobre l’activitat física i l’esport en els programes de neurorehabilitació ha donat el tret de sortida de la Diada de Fisioteràpia que se celebra avui dimecres a la UVic, coincidint amb el Dia internacional de l’Activitat Física. El fisioterapeuta, doctor en psicologia i cap de Rehabiltació Funcional de l’Institut Guttmann, Josep Medina, ha fet una xerrada sobre el paper de l’esport i de la fisioteràpia en els programes de neurorehabilitació que es porten a terme a l’Institut Guttmann, hospital especialitzat en el tractament medicoquirúrgic i la rehabilitació integral de les persones amb lesió medul·lar, dany cerebral adquirit o altres discapacitats d'origen neurològic.
Josep Medina ha explicat que cada any es produeixen a Catalunya 150 nous casos de lesió medul·lar i 400 traumatismes cranials greus. “En el procés de neurorehabilitació, els fisioterapeutes i els terapeutes ocupacionals hi tenen un paper clau”, ha explicat Medina, ja que a més de procurar una bona recuperació física, hauran de vetllar pel benestar emocional del pacient i ajudar-lo a trobar el seu nou encaix en la societat.
També ha explicat com diversos estudis recents han demostrat que la pràctica de l’esport per part dels pacients amb grans discapacitats provoca grans beneficis físics i psicològics. S'han mostrat especialment reveladors els estudis sobre la pràctica de l'esport competitiu ja que “la competició genera estímul i il·lusió i, per tant, més benestar, disminució de l’ansietat i major autoestima”, ha dit Medina.
Tal com ha explicat en començar la sessió el coordinador de Fisioteràpia de la UVic, Carles Parés, la jornada comptarà també amb una sessió d’orientació sobre les sortides professionals a càrrec del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, i una xerrada sobre “Competències en salut digital per als nous professionals assistencials”.