El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà la 3a Nit per la Recerca, enguany a la Garrotxa

El restaurant Ca l’Enric acollirà el dia 14 d’abril la 3a edició de la Nit per la Recerca a la Vall de Bianya, la Garrotxa. L’acte estarà presidit pel Molt Honorable Sr. Carles Puigdemont, President de la Generalitat, i serà presentat per l’actor Marc Clotet i el Mag Lari. Comptarà amb les actuacions dels humoristes Xuriguera i Faixedas, el cor Barcelona Gospel Messengers i el mateix Mag Lari.

El tiquet individual té un cost de 175€ i tots els donatius i ingressos per la venda de tiquets pel sopar es destinaran a la recerca.

Entre d’altres, hi han confirmat la seva assistència Josep Maria Corominas, alcalde d’Olot, Santi Reixach, alcalde de la Vall de Bianya,  Jordi Montaña, Rector Magnífic de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, i Bonaventura Clotet, director de la Càtedra de la Sida i Malalties Relacionades de la UVic-UCC.

La 1a edició de la Nit per la Recerca a la Catalunya Central es va celebrar el 2014 a Osona. Es van obtenir 49.300€ destinats a la recerca. La 2a edició es va celebrar l’any passat al Món Sant Benet, a Sant Benet de Bages amb una recaptació total de 50.400€. Enguany s’espera encara una major assistència i recaptació.

El destí dels fons

L’octubre de 2013, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), la Fundació Lluita contra la Sida, i l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, creaven la Càtedra de la Sida i Malalties Relacionades, centrada en l’estudi d’una de les estratègies o fronts per curar la sida: l’estudi del microbioma humà.

El microbioma és el conjunt de microbis que viuen dins el cos humà, gairebé 100 bilions, la majoria dels quals habiten als budells. Sembla cada cop més evident que la salut humana i la microbiana estan estretament vinculades i que, en les persones amb el sistema immunològic debilitat, com són les persones amb VIH, l’estudi de la influència del microbioma al seu sistema immunològic podria ser la clau per millorar la seva capacitat de resposta davant la infecció. A més, un microbioma sa podria assegurar un envelliment de més qualitat, amb menys fragilitat. “Si bé tenim avenços molt importants pel que fa a la vacuna terapèutica i als fàrmacs antiretrovirals, se’ns obre un nou front contra el qual cal lluitar i és el de l’envelliment accelerat dels pacients de sida”, destaca el Dr. Bonaventura Clotet, director de la Càtedra.