La UVic-UCC avança cap a la transformació digital
La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya ha posat avui una marxa més en el procés cap a la seva transformació digital. En un acte celebrat a l’Aula Magna, amb professors, estudiants i personal de serveis, s’han presentat les bases i l'estat actual del projecte Diversity, que s’encarrega de gestionar com i quan es va produint aquesta transformació.
En la presentació de la Jornada, que ha durat tot el matí, el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, ha anunciat que “Diversity representa un pas endavant cap a una altra manera de veure el món i d'interactuar-hi”, un procés que segons ell “ens permetrà estar en sintonia amb el present palpitant i que encarrila la Universitat cap al futur”.
El director executiu de Diversity, Javier Leiva, ha destacat també que aquest no és un simple procés de digitalització “no es tracta només de passar l’analògic a digital, sinó d’anar molt més enllà i crear l’estructura d’una nova forma de transmetre el coneixement”, ha dit. Actualment, el projecte ja ha posat en marxa diverses vies de treball que són: millorar la formació, crear nous productes i serveis, millorar l’organització i la comunicació i oferir formació i suport. En el camp de la millora de la formació, ja es treballa per implantar la multimodalidat en tots els estudis i la incorporació de les noves tecnologies pwer a la innovació metodològica.
També ha anunciat el llançament dels primers MOOC fets des de la UVic-UCC. Aquests cursos oberts massius es perfilen com una de les vies que la UVic-UCC explotarà de cara el futur immediat, juntament amb les "píndoles formatives", vídeos tutorials, normalment de pagament, sobre temes especialitzats i concrets.
L’App de Moodle de la UVic-UCC
El director de les TIC de la UVic-UCC, Joan Busquiel, ha presentat també la nova App de Moodle que servirà per establir una nova forma de relació entre l’estudiant, el professorat i la institució a través del mòbil.
L’especialista internacional en recursos digitals aplicats a l’educació i fundadora del Centre for Learning and Performance Technologies, Jane Hart, ha participat en aquesta sessió explicant les eines tecnològiques més utilitzades en l’ensenyament a tot el món i a tots els nivells, i sorprenentment, rànquing l'encapçalen Twitter i Youtube. També ha definit els aspectes clau de l’aprenetatge virtual: que sigui “curt, visual, mòbil, social (aprendre amb altra gent i d’altra gent) i autònom”. També ha mostrat algunes eines d’interactuació directa a l’aula amb els mòbils dels estudiants.
La Jornada ha culminat amb una xerrada de Gil Pla sobre “Tecnologia d’ús personal, al servei de l’aprenentatge”, dedicada als estudiants; una de Richard Samson, sobre les virtualitats de les aules Moodle, per a PDI i PAS; i una de Manel Muntada, que ha intercanviat experiències sobre el valor que Diversity pot aportar a la UVic-UCC.