La UVic-UCC signa un conveni amb l’empresa Powerinstep per fer l’estudi científic de la seva tecnologia

La UVic-UCC i l’empresa catalana Powerinstep han signat un conveni de col·laboració per tal de desenvolupar un estudi científic sobre les peses d’empenya que comercialitza la firma. El rector, Jordi Montaña, i la responsable de l’empresa, Elisabet Soler, han rubricat l’acord en un acte a l’Espai UVic de Barcelona, en presència de Vicente Borés, de Powerinstep. El conveni compromet la Universitat a executar una investigació per valorar els efectes d’aquest material en els atletes que les utilitzen.

El professor del Grau de CAFE de la UVic-UCC, José Luis López del Amo, del grup de recerca SPARG, s’encarregarà de dirigir i coordinar l’estudi. Amb el seu equip, compost pel doctor Josep Maria Padullés, les professores Helena Olsson i Jess Bonet, i l’entrenador Joan Rius, López dissenyarà la recerca, seleccionarà el personal investigador extern i farà diversos tests amb esportistes. Finalment, processarà les dades obtingudes, analitzarà els resultats i presentarà un informe a l’empresa. Les conclusions de l’estudi també es donaran a conèixer en congressos internacionals i en revistes científiques. En total, la investigació tindrà un cost de 6.000 euros que finançarà íntegrament la firma.

Les peses d’empenya de Powerinstep se situen a la part superior del calçat dels atletes i permeten seleccionar el pes del llast que ha de suportar l’esportista, des de 50 fins a 200 grams. Segons l’empresa, el seu ús de manera controlada durant els entrenaments permet una major implicació muscular, millorar la tècnica de cursa i augmentar el rendiment dels corredors.