El curs de ball “ ritmes llatins” és un curs que consta de 6 sessions d’una hora a la setmana. La finalitat és iniciar un curs des de primer nivell on els estudiants puguin aprendre aquestes modalitats de ball.
La classe està formada per 3 parts:
- En primer lloc comencem a escalfar individualment el cos a ritme d’una cançó
- A continuació ensenyem els passos d’una figura o coreografia (de forma individual també)
- Per últim, ens ajuntem amb la parella per ballar-ho plegats.
Amb 1 hora acostumem a fer 3 o 4 balls (uns 10 o 15 minuts per ball). La següent lliçó repassem els continguts de la primera i sumem nous passos a les coreografies i així anar sumant amb les altres sessions. A l’acabar el curs els alumnes tindran les nocions bàsiques per ballar aquests balls amb parella.
Horari:
Dijous de 14 a 15h
Lloc:
Aula Polivalent ( edifici F)
Inscripcions i preu
A l'Àrea de Gestió Acadèmica. 20€ (6 sessions)
Objectius tècnics
- Aconseguir la integració socials dels nois i les noies mitjançant la pràctica de l’esport
- Promoure l’adquisició d’hàbits esportius com ara la coordinació, la força, la resistència, la flexibilitat i la correcció postural
- Despertar l’aspecte més artístic, excitant i emocional del ball.
- Desenvolupar la concepció rítmica, de formes, d’expressió i de tècnica dels diferents balls.
- Conèixer i treballar els conceptes de musicalitat i ritme bàsic, l’alineació dels cossos o de la parella com a una unitat, el moviment i equilibri en parella, la interpretació rítmica, les passes o figures de la coreografia i l’habilitat de la parella per a desenvolupar la seva coreografia en l’espai.
Objectius lúdics i socials
- Promoure el ball, la música i la dansa
- Conèixer gent nova pertanyent a altres graus i cursos de la UVic, promovent així una relació de socialització i comunicació amb ells.
- Integració a la comunitat universitària participant a una activitat que organitza la UVic, amb la col•laboració de dos estudiants del mateix centre com a professors de l’activitat, i amb el grup d’estudiants que s’han unit per fer el curs.
- Perdre la vergonya d’un mateix/a, amb la resta de grup i davant d’un públic. Construint així confiança i seguretat en un mateix/a. Tots som iguals, no hi ha diferències.
- Cohesió i unió de grup. No tothom té les mateixes facilitats alhora d’aprendre una coreografia. No obstant això, tothom té el dret a aprendre, de manera més o menys ràpida. És la tasca dels professors proporcionar eines perquè tots els alumnes segueixin amb facilitat la classe.