Ariadna Graells Sans, nova doctora de la UVic-UCC

El dia 12 de juliol, en el marc del Programa de Doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral d'Ariadna Graells Sans, titulada Abordatge de les desigualtats socials en l'experiència de salut i malaltia: Incorporació de la competència interseccional des de la formació universitària en infermeria i dirigida pel Dr. Gerard Coll Planas i la Dra. Ana Porroche Escudero.

El tribunal, format per la Dra. Montserrat Gea Sánchez de la Universitat de Lleida, la Dra. Paola Galbany Estragués de la Universitat de Barcelona i el Dr. Ángel Gasch Gallén de la Universidad de Zaragoza, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.

En paraules de la doctora, “la tesi ofereix dues aportacions principals: en primer lloc, proposa un marc conceptual per a l'aplicació de la teoria interseccional a la pràctica infermera i, en segon, discuteix els reptes, oportunitats i estratègies per al seu ensenyament i aprenentatge en el context de la formació universitària. Aquestes aportacions s'emmarquen en el context del paradigma crític, oferint una reflexió, també, envers les posicions interseccionals de la pròpia professió infermera”.

La tesi doctoral contribueix als objectius de desenvolupament sostenible 3, 4, 10, 16.