Marta Marcer Masdemont, nova doctora de la UVic-UCC

tesi

Marta Marcer Masdemont, nova doctora de la UVic-UCC

El dia 31 de maig, en el marc del programa de doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals, va tenir lloc l’acte de defensa de la tesi doctoral de Marta Marcer Masdemont, titulada "Estudi lingüístic de l’humor gràfic d’actualitat de tipus polític de la premsa generalista diària en català. Estat de la qüestió del període comprès entre setembre i desembre de 2017", dirigida per la Dra. Anna M. Torrent Badia i el Dr. Eusebi Coromina Pou.

El tribunal, format per la Dra. Mila Segarra Neira, de l'Institut d'Estudis Catalans / UAB; el Dr. Pere Quer Aiguadé, de la UVic-UCC, i la Dra. Anna Cros Alavedra, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.
En paraules de la doctora, “la tesi descriu les característiques de la llengua d’aquest gènere periodístic i els mecanismes de què es val per generar la comicitat; ho fa analitzant un corpus integrat per acudits i tires còmiques publicats en els darrers mesos del 2017, quan els esdeveniments polítics a Catalunya van propiciar la generació d’unes peces humorístiques d’una gran riquesa i varietat”.

La tesi doctoral contribueix a l’objectiu de desenvolupament sostenible 4.