www.instagram.com
Instagram és una xarxa social pensada per a ser utilitzada des de mòbils i tauletes. Es tracta d'una plataforma en què els usuaris creen un perfil i hi publiquen fotografies i vídeos. És un gran canal de comunicació amb els nostres seguidors, ja que rebem la seva interacció a través de likes, comentaris i missatges privats.
Es tracta de la xarxa social amb més usuaris a partir de 13 anys i la més popular entre les persones que formen part del públic objectiu de la UVic.
Quin tipus de compte creo?
Instagram permet la creació perfils personals i perfils d'empresa. El perfil d'empresa et permet afegir un botó de contacte, veure estadístiques d'ús i fer publicitat i promocions.
Quines especificitats de text té Instagram?
La descripció del contingut multimèdia que hi publiquis admet text i etiquetes o hashtags; les etiquetes són un recurs de cerca que els usuaris utilitzen habitualment. Per tant, és bo que n'hi incloguis.
Tanmateix de moment Instagram no permet que els enllaços dins del cos de text siguin clicables. Només trobaràs dos tipus d'enllaç als quals es pot fer clic:
- Enllaç de la biografia. A la descripció del perfil, pots incloure-hi un link (millor que sigui reduït), que sol ser la pàgina inicial d'un web. També pots canviar-lo segons et convingui i convidar els teus seguidors a clicar-lo a través del text de les publicacions.
- Anuncis. Les publicacions promocionades mostren un botó de "més informació" o "llegir-ne més", entre d'altres, que dirigeix a l'enllaç que desitgis.
Quin és el contingut ideal per publicar?
- Fotografies o vídeos. A Instagram es valora molt la qualitat fotogràfica o audiovisual, cada vegada amb menys filtres. Els vídeos solen rebre més interacció.
- Imatges amb text. Les fotografies amb text enganxen fàcilment l'usuari.
- Stories. Són imatges o vídeos de fins a 15 segons amb una vigència de 24h que l'usuari pot visualitzar al timeline o al teu perfil. És una manera fresca i dinàmica d'informar d'una notícia o de cobrir un esdeveniment. El format permet incloure-hi text, emoticones i altres grafismes. Les Stories permeten diversos formats:
- Fotos i vídeos
- Vídeos en directe. Els teus seguidors rebran un avís quan comencis a retransmetre en directe.
- Boomerang o vídeos en bucle que solen mostrar una acció o moviment. També es pot utilitzar aquest format en una publicació normal.
- Mans lliures. Instagram Stories també permet gravar vídeos sense mantenir pressionat el botó tota l'estona.
- Reels. Permet gravar i editar vídeos de diversos clips de 15 segons amb àudio, efectes i noves eines creatives.
Quina freqüència de publicació de continguts utilitzo?
Com a mínim hauries de publicar unes cinc vegades per setmana, encara que l'ideal és fer-ho dues vegades al dia. El mateix compte d'Instagram publica amb aquesta freqüència. Això sí, procura no superar la quantitat de quinze publicacions setmanals. Pots combinar-ho amb stories i així publicaràs més contingut sense saturar el timeline dels teus seguidors i seguidores.
Com creo xarxa?
- Com en totes les xarxes socials, és important seguir usuaris relacionats amb el teu àmbit de treball, temàtica, etc.
- A Instagram és molt important la interacció que rebràs dels seguidors i la que pots aportar tu.
- Comentaris. És important llegir els comentaris que t'envien i respondre'ls, com també comentar activament en aquells comptes que t'interessen o amb els quals tens algun tipus de vincle.
- Etiquetatge. Quan des d'un altre compte t'etiqueten, si el contingut és interessant, val la pena compartir-lo. És important que també etiquetis en les fotos i publicacions pròpies els comptes relacionats amb el contingut, ja que així el poden compartir i s'ampliarà la difusió.
- Likes. Pots premiar els usuaris que facin like regularment a les publicacions institucionals. De la mateixa manera és positiu que facis like als comptes afins i d'interès per fer més visibles el compte institucional.
- Missatges privats. És molt important respondre'ls sempre. En la configuració de les notificacions del perfil, hauràs d'escollir l'opció de rebre notificacions quan t'arribi un missatge; si no, et passarà tan desapercebut que és fàcil que no el vegis!
- L'AdM pot donar suport en la definició d'estratègies per captar seguidors.