Activitat dirigida a estudiants d’entre 10 i 14 anys que busca promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar. L’activitat proposa una primera part teòrica on els estudiants poden apropar-se a aquesta problemàtica ambiental i al mètode científic, i una part pràctica al riu on es realitza un mostreig estandaritzat per caracteritzar, quantitativament i qualitativament, els residus plàstics (tant macroplàtics com microplàstics) en un tram de riu proper. Finalment es reflexionarà sobre els resultats obtinguts i les possibles solucions per reduïr l’impacte dels residus plàstics als nostres rius. |
|
Responsables |
Meritxell Abril i Lorenzo Proia, investigadors del Centre Tecnològic Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (CT BETA) - Centre TECNIO i coordinadors del projecte "El mar empieza en los Pirineos: aplicando la ciencia ciudadana en el ámbito escolar para conocer la contaminación por plásticos en nuestros ríos y su transporte hacia el mar." |
Lloc |
Part teòrica: aula de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC. Sortida-part pràctica: riu Mèder. |
Dates i horaris |
Dimarts 19, dimecres 20 o dijous 21 de novembre de 2019.
|
Durada |
2 hores i mitja |
Destinataris |
Alumnes de 5è i 6è de primària, 1er i 2on d'ESO. |
Objectius |
|
Places |
Màxim 60. |
Idioma d'impartició |
Català. |
Observacions |
Caldrà portar calçat còmode. |