Descripció del tràmit |
Aquest tràmit us permet formular una queixa al Síndic de Greuges sobre el funcionament de la Universitat. El síndic o síndica de greuges és la figura del defensor universitari que vetlla pel respecte als drets i llibertats del professorat, estudiantat i personal d’administració i serveis. |
Qui el pot demanar? | Qualsevol membre de la comunitat universitària, a títol individual o col·lectiu, sense cap restricció, sempre que acrediti un interès legítim. |
Canals de tramitació |
|
Període de l'any en què es pot demanar | Entre la data de producció dels fets objecte de la queixa i la seva formulació escrita al síndic de greuges no poden haver transcorregut més de 6 mesos. |
Preu | Gratuït. |
Documentació a aportar | Instància genèrica adreçada directament al Síndic de Greuges on s'especifiqui l'objecte, les causes i proves que avalin els greuges. |
Termini de resolució |
El termini general màxim que el Síndic de Greuges té per decidir acceptar o rebutjar les queixes és d'un mes. En cas de rebuig cal que ho notifiqui a la persona interessada mitjançant un escrit motivat en un termini màxim d'un mes. Causes de denegació de sol·licituds:
Un cop admès l'escrit, la Sindicatura pot convocar el signant o signants i/o demanar informació complementària. Les decisions i resolucions del síndic o síndica de greuges no tenen la consideració d'actes administratius i no poden ser objecte de recurs. No són jurídicament vinculants i no modifiquen per si mateixos els acords o les resolucions dels òrgans de govern de la UVic-UCC. La Sindicatura haurà de conèixer en el termini d'un mes, prorrogable raonadament a tres, la decisió que els òrgans competents hagin pres sobre la queixa en qüestió, i informarà del contingut de la decisió la persona o persones interessades. |
Quina és la unitat tramitadora? |
El Síndic de Greuges de la UVic-UCC. Més informació sobre les funcions del Síndic de la UVic-UCC. |
Normativa |
|