Vés al contingut

Drets ARSOL - Exercici del dret de rectificació

 
Descripció del tràmit

Aquest tràmit us permet sol·licitar la rectificació de les seves dades personals quan siguin inexactes o incompletes. En la sol·licitud de rectificació l'interessat haurà d'indicar la dada o les dades errònies i la correcció corresponent, i haurà d'anar acompanyada de la documentació que ho justifica. 

Denegació del dret de rectificació

La universitat podrà denegar la rectificació de les dades:

  • Si hi ha perill per a la defensa i seguretat de l'Estat (article 23.1 RGPD).
  • Per qüestions de seguretat pública (article 23.1 RGPD).
  • Per protegir els drets i les llibertats de tercers (article 23.1 RGPD).
  • Per necessitats d'una investigació policial (article 23.1 RGPD).
  • Per salvaguardar altres objectius importants d'interès públic, en particular els interessos econòmics i financers, inclosos els d'àmbit fiscal (article 23.1 RGPD).
  • Per assegurar el compliment de les obligacions tributàries (article 23.2 RGPD).
  • Si hi ha una relació contractual entre la persona titular de les dades i la persona responsable del tractament (article 33.1 Reial Decret 1720/2007).

En tot cas, la universitat haurà de justificar la denegació i informar l'afectat del seu dret a demanar la tutela de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades o de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 12 de la LOPDGDD.

Qui el pot demanar

Aquest dret és de caràcter personalíssim per la qual cosa només el pot exercir la persona afectada o el seu representant legal quan l'afectat ha estat declarat incapaç per exercir els seus drets o quan la persona afectada, és menor de 14 anys, o quan la persona afectada designi voluntàriament algú que la representi.

Els familiars d'una persona difunta poden exercir aquest dret, per raons familiars o anàlogues, notificant l'òbit al responsable del tractament i sol·licitant la rectificació de les seves dades.

Canals de tramitació
Període de l'any en què es pot demanarEn qualsevol moment.
Preu

Tràmit gratuït.

Documentació a aportarNo cal aportar documentació. 
Termini de resolucióEl termini general màxim que la universitat té per resoldre les sol·licituds és d'un mes a comptar del dia següent a la recepció de la sol·licitud a qualsevol oficina de registre de la UVic-UCC, tant si la universitat té les dades com si no les té.
Àrea tramitadoraOficina Tècnica de Secretaria General (OTSG).
Normativa
  • Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s'aprova el Reglament de desenvolupament de la LOPD.
  • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
  • Reglamento 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo de 27 de abril de 2016 relativo a la protección de las personas física en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos.
Silenci administratiu

El silenci serà positiu, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació.

Una vegada transcorregut aquest termini sense que de manera expressa es respongui a la petició, teniu dret a interposar la reclamació oportuna davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, conforme al que disposa l'article 16 de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamacióLes ordinàries del procediment administratiu. 

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte