Vés al contingut

S’aprova l’actualització del Model de formació de la UVic-UCC

Simulació

S’aprova l’actualització del Model de formació de la UVic-UCC

El Consell de Govern de la UVic-UCC va aprovar, el 25 de setembre passat, l’actualització del Model de formació de la UVic-UCC, el document de referència que defineix el marc general dins el qual es desenvolupa la docència en el conjunt de la UVic-UCC. Aquesta és la segona actualització del Model, que es va aprovar inicialment el 2013 i es va modificar el 2018. 
El document actual segueix la mateixa estructura que les versions anteriors. En primer lloc, s’hi defineixen els principis pedagògics generals de la UVic-UCC. Tot seguit, s’hi recullen els principis metodològics que s’apliquen per implantar-lo, i finalment, s’hi ofereix una orientació sobre quin tipus d’avaluació es prioritza. Com a novetat, incorpora dues guies en forma d’annex. 

Necessitat d’actualització del Model

Com assenyala la vicerectora d’Ordenació Acadèmica (VOA), Àngels Pinyana, aquesta actualització respon a l’interès de “desenvolupar un model de docència propi, singular i innovador, que combini adequadament l’ensenyament presencial i virtual”, tenint presents els canvis tecnològics, la tipologia d’estudiants universitaris, les necessitats socials i els canvis de models professionals. Per tant, afegeix que  vol ser un model “que doni resposta als requeriments de la societat i que creï entorns formatius que s’adaptin a les necessitats individuals de l’estudiantat”, alhora que “permeti superar barreres geogràfiques, de desplaçament, de disponibilitat, d’horari i de calendari”.

D’altra banda, la vicerectora comenta que l’actualització també és fruit de l’evolució de la mateixa UVic-UCC: “la institució és diferent de la del 2017 i calia actualitzar el model per tal que tots els centres de la UVic-UCC el consideressin com a propi”. En aquest sentit, comenta que “hem treballat conjuntament amb els representants de tots els centres i tots els nivells de formació, des de cicles formatius, passant per la formació de graus i màsters universitaris, i arribant als doctorats”. 

Principals canvis i voluntat del document

Els canvis més rellevants en el document tenen a veure amb la incorporació de dos annexos, segons indica l’adjunt al VOA per als Afers Acadèmics, Ramon Reig, “que van ser aprovats per la Comissió Acadèmica i que es volen mantenir actualitzats de manera independent al Model de formació, però sempre inspirats en ell”.  Un és la “Guia per als per als equips responsables de la confecció de memòries dels estudis”, que recull el catàleg de metodologies docents, el catàleg d’activitats formatives i el catàleg dels sistemes d’avaluació, que són a la base del disseny i desenvolupament de qualsevol estudi. L’altre és la “Guia per a les modalitats d’impartició de les titulacions universitàries a la UVic-UCC: els graus i màsters semipresencials i virtuals”.

Com a novetat respecte a la versió anterior, l’adjunt al VOA també destaca que el Model de formació 2024 “incorpora la visió semipresencial i virtual no només com a forma d’organització, sinó també en els principis pedagògics i metodològics”, alhora “que posa l’accent en la simplificació i clarificació respecte als models anteriors, sense trair l’esperit que tenim ben arrelat i que ens defineix com a universitat”.

Ramon Reig també indica que la voluntat del document és que sigui un marc de referència per al conjunt de la comunitat universitària. Alhora, assenyala que ha de ser un document de consulta sintètic per als diferents equips professionals quan treballen en el disseny, el desplegament o la reflexió sobre com fer la docència en les diferents etapes formatives, tenint en compte el vincle amb la recerca, el món professional o el compromís de la institució amb la societat, “sense oblidar mai l’alumnat, com a centre sobre el qual gira tot el model”.

La comissió que s’ha encarregat d’actualitzar el Model de formació, l’han format Juan Jesús Arrausi, Josep Ayats, Sílvia Mas, Eulàlia Massana, Marta Otero, Isabel Pardillo, Olga Pedragosa, Àngels Pinyana, Antoni Portell, Ramon Reig i Richard Samson. També s’hi han recollit suggeriments i esmenes de la Comissió Acadèmica de la UVic-UCC, dels representants del Consell d’Estudiants, i de la resta de la comunitat universitària.

 

Share in social networks:

Notícies

Visita delegació de la Universitat de Mondragón

La UVic rep la visita de la Universitat de Mondragón

Una delegació de la Universitat de Mondragón va visitar la UVic-UCC el dimecres 2 d’octubre. El rector d’aquesta universitat, Vicente Atxa, juntament amb Jon Altuna, vicerector acadèmic, i Idoia Peñacoba, secretària general, van reunir-se amb el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; la vicerectora...

Simulació

S’aprova l’actualització del Model de formació de la UVic-UCC

El Consell de Govern de la UVic-UCC va aprovar, el 25 de setembre passat, l’actualització del Model de formació de la UVic-UCC, el document de referència que defineix el marc general dins el qual es desenvolupa la docència en el conjunt de la UVic-UCC...

Dr. Josep Arimany

Dos dels onze membres del comitè que ha d’impulsar la reforma del sistema de salut de Catalunya estan vinculats a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC

El doctor Josep Arimany, president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS), entitat titular de la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), i el doctor Josep Tabernero, professor catedràtic de la mateixa facultat...

Representants de la Taula de Salut Mental i Addiccions d'Osona i el Lluçanès

La UVic-UCC se suma als actes del Dia Mundial de la Salut Mental

La Taula de Salut Mental i Addiccions d’Osona i el Lluçanès, a través de la Comissió del Dia Mundial de la Salut Mental i amb el suport de diverses entitats del territori, entre les quals hi ha la Universitat de Vic – Universitat Central...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte