Jordi Gili parla de com aplicar la IA als processos de vendes en el primer Growth Mornings de l’Escola de Postgrau
El Growth, l’esdeveniment orientat al creixement humà i transversal de les empreses que la UVic celebra anualment, creix amb l’organització d’una sèrie de píndoles formatives matinals, de curta durada, que li donaran continuïtat al llarg de l’any. Aquest dijous al matí ha tingut lloc la primera, a la Sala de Cinema – Aula Mercè Torrents de la UVic-UCC, en la qual han participat prop d’un centenar de persones. La sessió ha tingut com a eix central una ponència de Jordi Gili, expert en Social Selling i Digital Sales Transformation, que ha parlat sobre l’ús de la intel·ligència artificial (IA) aplicada al procés de venda de les empreses.
Les conferències dels Growth Mornings s’estructuren a partir d’un format propi, que es basa en la teoria socràtica i “parteix de preguntes per desafiar i posar en dubte les creences i arribar a un coneixement més profund de la matèria a abordar”, ha explicat la presentadora de l’acte, la periodista i graduada de la UVic Laura Centelles. Amb aquest plantejament com a punt de sortida, Jordi Gili ha explicat per què la intel·ligència artificial és una oportunitat real per als departaments i els processos de venda.
IA per guanyar productivitat i eficiència
Partint de la realitat que la intel·ligència artificial existeix i que ha vingut per quedar-se, Gili ha defensat la conveniència d’apostar-hi i d’implementar-la des de les empreses. “És una realitat a la qual no podem donar l’esquena”, ha dit. Per al ponent, una de les grans virtuts de la IA és que “posa a la nostra disposició un conjunt de sistemes experts que ens ajuden i ens fan ser més productius i eficients”. “Ens allibera de la realització de tasques administratives i, per tant, ens dona més temps per dedicar-lo a l’atenció al client i a la presa de decisions estratègiques”, ha afirmat.
Per Gili, es tracta d’identificar quins casos d’ús poden ser més útils a cada realitat concreta i implementar-los, “sempre comptant amb el suport i l'acompanyament d’un proveïdor sòlid i de confiança”. Alhora, el ponent ha alertat de la importància d’entendre aquesta tecnologia com un suport o un acompanyament que no ens pot substituir. “La IA no sap realment el que fa, sinó que simplement ho fa. El valor estratègic, l’aportem nosaltres, que sí que sabem què fem, què volem o quins riscos hi ha, i prenem decisions en conseqüència”, ha conclòs.
Presencialitat, ampliació de coneixement i networking
Eduard Prats, coordinador de Desenvolupament de Polítiques Corporatives de la UVic-UCC i director de l’Escola de Postgrau de la UVic, ha inaugurat la sessió. “Som conscients del valor de la presencialitat, de trobar-nos per ampliar coneixement i per fer networking, i per abordar temàtiques transversals que afecten totes les indústries i els sectors, conscients que al llarg de la vida professional necessitem estar en aprenentatge permanent”, ha explicat Prats, qui també ha fet èmfasi en el rol de la UVic-UCC com a “actor que interactua amb el territori, té i reforça vincles amb les empreses i els ofereix les solucions formatives que requereixen”.
L’acte, organitzat per l’Escola de Postgrau de la UVic, connecta amb el nou programa en Direcció Comercial i de Vendes que imparteixen conjuntament la UVic i EADA, una activitat formativa que posa el focus en el disseny i la gestió d’un pla comercial de vendes i de la qual el mateix Jordi Gili és professor. Després de la ponència, que ha comptat amb diversos parèntesis musicals a càrrec de Raimon Galve, ha tingut lloc un torn obert de preguntes. El primer Growth Mornings ha acabat amb una petita activitat de networking que, amb el nom de The Growth Garden, buscava fomentar l’establiment de contactes entre les persones assistents.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...