El Campus Professional de la UVic ofereix, des d’aquest curs, formació en ‘soft skills’ als estudiants de CFGS
Les competències transversals, conegudes també com a soft skills, són les capacitats o habilitats que té cada persona per desenvolupar una tasca o un lloc de treball. Entre aquestes competències hi ha la resolució de problemes, la creativitat, el treball en equip, l’adaptabilitat, la intel·ligència emocional, el pensament crític, etc. La majoria de les competències transversals es poden aprendre i potenciar al llarg de la vida i per aquest motiu el curs 2023-2024 el Campus Professional de la UVic ofereix com a novetat un programa de formació en soft skills. El programa s’ha iniciat els dies 12 i 13 de setembre per als estudiants de 1r curs del centre Teknós UVic i del centre Teknós UGranollers que estan cursant els cicles formatius de grau superior (CFGS) en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius (Vic), en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (Vic) i en Màrqueting i Publicitat (Granollers), i també s’ha fet extensiu als estudiants de 2n curs.
L’objectiu de la formació en soft skills del Campus Professional de la UVic és atendre la demanda de competències transversals més sol·licitades pel mercat laboral: treballadors autònoms, responsables, amb predisposició a un aprenentatge continuat al llarg de la vida i que en definitiva volen tenir tant unes capacitats tècniques (hard skills) com unes habilitats personals (soft skills). De fet, un informe elaborat per Linkedin recull que el 57 % dels executius considera més importants les competències transversals, de les quals es poden arribar a identificar més de 50.000. En aquest context, la voluntat de la UVic és “incrementar la inserció laboral dels titulats del seu Campus Professional, potenciant el coneixement i la pràctica d’aquestes habilitats”, explica Montse Fontarnau, directora del Campus Professional de la UVic.
Tallers pràctics inicials
La formació en soft skills del Campus Professional de la UVic ha començat els dies 12 i 13 de setembre amb uns tallers presencials pràctics i d’intensificació “per incidir en aquelles competències transversals que acostumen a treballar-se poc en el currículum dels cicles formatius, però que sovint el teixit empresarial demana i que cal que els estudiants incorporin per millorar el seu nivell d’ocupabilitat i inserció laboral”, comenta Fontarnau. Els tallers d’intensificació es fan en grups reduïts de 20-25 persones.
Alguns dels tallers d’intensificació són Parlar en públic i speed dating, per entendre el valor de la comunicació verbal i no verbal; Resolució de problemes amb creativitat, on es destaca la creativitat com a actitud, o Pensament positiu, per encarar la vida des d’un vessant més optimista i entusiasta. Altres tallers que es podran realitzar durant el curs són Imatge digital i (reputació) personal, i Videocurrículum, per treballar les presentacions dels aspirants a un lloc de treball de manera concreta i eficaç.
Un treball durant tot el curs
A banda dels tallers d’intensificació en soft skills d’aquest setembre, durant tot el curs 2023-2024 al Campus Professional de la UVic es continuaran potenciant i treballant diferents soft skills, bàsiques i específiques, amb els estudiants de 1r i 2n curs. Pel que fa a les primeres, es posarà èmfasi en aspectes com la puntualitat, el respecte o l’ordre i, amb la col·laboració del Servei de Suport a l’Estudiant, s’aprendran a gestionar emocions com l’angoixa, l’estrès, la manca de concentració, etc.
Respecte a les soft skills específiques, amb els estudiants del CFGS en Màrqueting i Publicitat, el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i el CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius s’abordaran, segons el cas, capacitats transversals com ara la creativitat, la presa de decisions, el treball en equip, el parlar en públic, el pensament positiu, el treball sota pressió o l’emprenedoria, entre altres.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...