- Necessites orientació?
- Parlem
- Descarrega el catàleg
- Visita'ns
Sol·licita informació
Tens dubtes? Descarrega't la guia per entendre els cicles i saber quin fa més per tu!
Creativitat + tècnica és la fórmula per triomfar al món audiovisual i d’espectacles. T’animes a ser filmmaker, vídeògrafa, realitzador, muntadora o regidor? Podràs explicar històries increïbles, fantàstiques, colpidores, socials i transformadores!
Amb el cicle formatiu de grau superior en Realització de Projectes d’Audiovisuals i Espectacles de la UVic et formaràs per crear i vendre les teves produccions tenint control de tot el procés o participar en el rodatge i muntatge de pel·lícules, sèries, espots o documentals i en la producció d'espectacles en directe.
En aquests estudis aprendràs mitjançant la metodologia basada en la producció de projectes. Podràs acabar treballant, pel teu compte i també en escenaris i platós, des de la producció fins a l'edició i estrena del producte final.
Com és el cicle en Realització de Projectes d'Audiovisuals i Espectacles?
A les classes, treballaràs en projectes, una metodologia que et farà protagonista del teu propi aprenentatge i que et farà guanyar recursos i autonomia. Aconseguiràs desenvolupar un perfil professional multidisciplinari.
Les competències transversals (soft skills) són les qualitats personals requerides per tenir èxit. Es relacionen directament amb la manera de ser i la mentalitat de les persones. Al Campus Professional des del primer curs faràs seminaris de soft skills dels àmbits de la comunicació oral, la resolució de problemes amb creativitat, el pensament positiu... Et prepararàs per afrontar els reptes del futur en un món altament competitiu!
Facebook, Twitter, Instagram i blog del Campus Professional de la UVic-UCC
Informació general
- Títol: Tècnic Superior en Realització de Projectes d'Audiovisuals i Espectacles
- Denominació: Realització de Projectes d'Audiovisuals i Espectacles
- Nivell: formació professional de grau superior (Educació Superior)
- Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
- Família professional: imatge i so
- Modalitat de formació: formació basada en la pràctica i opció de cursar formació en alternança dual
- Calendari acadèmic: L’inici de les classes pel curs 2024-2025 està previst per al 12 de setembre de 2024
- Lloc d'impartició:
Campus Professional de la UVic-UCC
Centre Teknós
Campus de Miramarges
C/ Sagrada Família, 7
08500 Vic
Tel. 938 815 531 / campusprofessional@uvic.cat
Referents legals
- Reial decret 1680/2011, de 18 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Realització de projectes d'audiovisuals i espectaclesi es fixen els seus ensenyaments mínims.
- Ordre ENS/281/2016, de 17 d'octubre, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de realització de projectes d'audiovisuals i espectacles (DOGC núm. 7233, de 25.10.2016).
Vies d'accés
Tenen accés a un CFGS les persones que compleixin algun dels requisits següents:
- Tenir el títol de batxillerat.
- Tenir el títol de tècnic (CFGM) de formació professional o d'arts plàstiques i disseny.
- Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es fa la prova.
- Tenir el títol de tècnic/a superior (CFGS), especialista o d'arts plàstiques i disseny.
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys.
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari.
- Tenir titulació universitària o una d'equivalent.
Consulta la informació específica per a l'accés i la inscripció en aquest enllaç.
Pla d'estudis
Primer curs |
Anglès Professional Planificació de la Realització en Cinema i Vídeo Processos de Realització en Cinema i Vídeo Planificació del Muntatge i Postproducció d'Audiovisuals Realització del Muntatge i Postproducció d'Audiovisuals Mitjans Tècnics Audiovisuals i Escènics Digitalització Aplicada als Sectors Productius Sostenibilitat Aplicada al Sistema Productiu Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat I Estada a l'Empresa I |
Segon curs |
Planificació de la Realització en Televisió Processos de Realització en Televisió Planificació de la Regidoria d’Espectacles i Esdeveniments Processos de Regidoria d’Espectacles i Esdeveniments Projecte Intermodular de Realització de Projectes d'Audiovisuals i Espectacles Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat II Mòdul Professional Optatiu Estada a l'Empresa II |
Competències transversals
- Aptitud per conèixer, analitzar, valorar i utilitzar nous recursos lligats als canvis tecnològics, mantenint l'esperit d'actualització i adaptació a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per respondre als reptes que es presentin, així com potenciar la cultura emprenedora i empresarial.
- Desenvolupar tècniques de treball, lideratge, motivació i comunicació en contextos de treball en grup.
Habilitat per a resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i autonomia, amb creativitat, innovació i esperit de millora. - Competència comunicativa envers els seus iguals, superiors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
- Capacitat per complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional i capacitat d’exercir els seus drets.
- Competència lingüística per interpretar en llengua anglesa documents tècnics.
Competències específiques
- Habilitat per conceptualitzar i produir una producció audiovisual des de la pre-produció, el guió, pla de rodatge, el rodatge (càmera, àudio, il·luminació, etc.), ingesta de metratge, muntatge, postproducció i entrega. Capacitat per concebre i dissenyar espectacles en directe. Pensant en la regidoria, la il·luminació, el disseny sonor i el so directe.
- Coordinar, organitzar i supervisar mitjans tècnics i humans. Formar equips de diverses disciplines per aconseguir la producció desitjada.
- Determinar les necessitats tècniques i de material per aconseguir el resultat desitjat en un rodatge
- Planificar d’una realització en cinema i vídeo i també en TV.
- Desenvolupar tècniques de muntatge per a construir narratives adequades al mitjà
Formació en centres de treball i formació dual
La formació en un entorn de treball real és d'una importància cabdal en el marc de la formació professional. Per això tots els cicles formatius contemplen un temps de formació pràctica en el si d'empreses i institucions, corresponent al mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) o formació pràctica.
Paral·lelament a la realització d'aquesta FCT, des del Campus Professional de la UVic-UCC s'opta a la possibilitat d'incrementar la formació en el centre de treball fins a un any a través de l'estudi en alternança dual.
Formació dual
El sistema d'estudi dual combina la formació en l'àmbit laboral en una empresa i la formació acadèmica a l'aula, amb l'objectiu d'aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l'activitat laboral en una empresa amb l'activitat formativa al centre.
L'activitat formativa de l'empresa té reconeixement acadèmic.
L'estudiant que fa formació dual obté una beca o contracte amb l'empresa que li ofereix suport econòmic i li permet cofinançar els estudis.
L'accés a la formació en alternança dual s'inicia a través d'un període en pràctiques en fase de prova en el qual l'empresa i l'alumne es coneixen, abans d'iniciar la beca o el contracte.
- Perquè incrementa la teva motivació, ja que apliques els teus coneixements en un entorn laboral.
- Perquè facilita la teva inserció laboral perquè en acabar la formació acumules molta experiència pràctica.
- Perquè et permet disposar d'un suport econòmic mitjançant una beca o un contracte.
- Perquè incideix en la millora de la qualitat de la teva formació professional.
- Perquè incrementa la vinculació i la corresponsabilitat del teixit empresarial en la formació professional.
- Perquè permet la millora de la competitivitat.
Consulta més informació sobre els avantatges de la formació dual.
- L'empresa millora la competitivitat ja que millora la gestió dels recursos humans i disposa de capital humà amb més competència i habilitats personals i professionals.
- L'empresa emfatitza la formació pràctica i participa activament en el disseny dels continguts de la formació professional i, per tant, ofereix la possibilitat de formar futurs treballadors d'acord amb les seves necessitats específiques i els seus processos i cultura empresarial.
- L'empresa recupera el model d'aprenent, la qual cosa garanteix que la formació de l'estudiant millora i també millora el desenvolupament personal dels joves.
- L'empresa augmenta les competències i el rendiment laboral del treballador-estudiant contractat o amb beca.
- L'empresa exerceix una forma de responsabilitat social, ja que fomenta la formació i l'ocupabilitat de les persones.
- La formació d'avui és l'empresa de demà.
Hi ha dues modalitats d'estada de l'alumne a l'empresa: un contracte laboral o una beca.
L'alumnat es pot incorporar a la FP Dual en format de beca. En aquest cas no s'estableix relació laboral entre l'empresa i l'estudiant i:
- No hi ha limitació d'edat de l'estudiant.
- La beca ha de tenir una durada mínima de 2 mesos i màxima de 12 mesos dins d'un curs amb possibilitat d'una pròrroga.
- Cal signar un acord entre l'empresa, el centre i l'estudiant amb el detall de les activitats formatives, la retribució i la resta de condicions de l'estada.
- L'empresa gestiona l'alta a la Seguretat Social com a becari.
- La compensació econòmica que percep l'estudiant té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
L'estudiant pot tenir qualsevol tipus de contracte, tot i que el més habitual per a la formació dual és el contracte de formació i aprenentatge. En aquest cas cal complir els requisits següents:
- L'estudiant ha de tenir una edat màxima de 25 anys.
- El contracte ha de ser de mínim 1 any i màxim 3 anys.
- La jornada laboral màxima és de 40 hores/setmana (que inclou la formació duta a terme al centre educatiu amb un mínim del 25 % de la jornada el primer any).
- L'empresa pot obtenir una bonificació del 100 % de les quotes a la Seguretat Social (empreses de menys de 250 treballadors) o del 75 % (empreses més grans).
- En cas de contractar la persona indefinidament a posteriori, l'empresa obté reduccions de fins a 1800 €/any durant 3 anys.
- La retribució de l'alumne té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
Sortides professionals
L'entorn de treball professional és en el sector de la producció i realització de projectes audiovisuals (cinema, televisió, vídeo, multimèdia i nous mitjans de comunicació) i en la producció i realització d'espectacles (arts escèniques, produccions musicals, performances i esdeveniments multimèdia):
- Ajudant de direcció de cinema
- Ajudant de realització de vídeo
- Ajudant de realització de televisió
- Responsable d'àrea d'audiovisuals (en empreses alienes a l'activitat)
- Muntador o muntadora de cinema
- Editor muntador de vídeo
- Cap de regidoria
- Regidor d'espectacles en viu
- Regidor d'esdeveniments
- Regidor de parets
Claustre docent
L'equip docent està format per personal docent amb una llarga trajectòria tant en el món de la formació com en el sector audiovisual. A més, el professorat té el suport i l'experiència de les metodologies docents aportades per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, i el contacte directe amb el sector.
Passarel·la universitària
Fer aquest cicle dona accés directe i amb un ampli reconeixement de crèdits als graus universitaris de la UVic-UCC com:
- Grau en Comunicació Audiovisual: del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 48 crèdits ECTS.
- Periodisme: del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 45 crèdits ECTS.
- Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs: del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 36 crèdits ECTS (mig curs acadèmic).
Consulta les taules de convalidacions que s'apliquen als estudiants.