- Necessites orientació?
- Parlem
- Descarrega el catàleg
- Visita'ns
Matrícula oberta
Sol·licita informació
Tens dubtes? Descarrega't la guia per entendre els cicles i saber quin fa més per tu!
Si t’interessa el món de la programació i de les aplicacions informàtiques, el CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma t’encaixa al 100 %!
Amb aquest cicle coneixeràs els principis de la programació i de la gestió de bases de dades, i aprendràs a gestionar projectes i interfícies i també aplicacions empresarials.
Sabràs desenvolupar, implantar, documentar i mantenir aplicacions informàtiques multiplataforma que compleixin els criteris d’usabilitat, jugabilitat i qualitat.
Com és el cicle en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma?
- Té un grau d’inserció laboral molt alt perquè les empreses estan buscant especialistes en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)!
- El cicle té un format dual, que vol dir que tindràs una experiència professional en una empresa mentre estudies.
- El pla d’estudis està adaptat al que estan buscant les empreses del sector TIC!
- Els professors i professores que tindràs treballen del que tu vols fer, així que estan al dia del què et trobaràs en l’àmbit laboral.
- Formem part del projecte Osona Tic Talent.
Facebook, Twitter, Instagram i Blog del Campus Professional UVic-UCC
Què sabràs fer quan acabis el cicle?
- Seleccionar i utilitzar tècniques i eines, llenguatges i entorns de desenvolupament oportuns per al desenvolupament d’aplicacions i jocs en telèfons i dispositius mòbils.
- Integrar components gràfics i components multimèdia en aplicacions multiplataforma.
- Garantir la interactivitat i usabilitat de les aplicacions multiplataforma desenvolupades.
- Reconèixer l’estructura dels sistemes de gestió empresarial (ERP, CRM), identificant-ne la utilitat, participant en la implantació; realitzant consultes i gestionar la informació emmagatzemada en el sistema.
- Instal·lar i configurar mòduls i complements a entorns existents, avaluar la funcionalitat i verificar els components desenvolupats, analitzant-ne les especificacions, i completar un pla de proves.
- Aplicar tècniques i llibreries específiques, simulant escenaris, per desenvolupar aplicacions per a l'oferta de serveis en xarxa, i avaluar també la funcionalitat.
- Interpretar el disseny lògic de bases de dades, per poder gestionar-les.
- Ajustar la configuració lògica en sistemes informàtics analitzant les necessitats i criteris.
Informació general
- Títol: Tècnic Superior en desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
- Denominació: Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
- Nivell: formació professional de grau superior (Educació Superior)
- Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
- Família professional: informàtica i comunicacions
- Modalitat de formació: Formació basada en la pràctica i opció de cursar formació en alternança dual
- Calendari acadèmic: L’inici de les classes pel curs 2024-2025 està previst per al 12 de setembre de 2024
Lloc d'impartició: Campus Professional de la UVic-UCC
Centre Teknós
Edifici "La Farinera"
c./ Bisbe Morgades 15
08500 Vic
Tel. 93 881 55 31 / campusprofessional@uvic.catReferents legals
- Real Decreto 450/2010, de 16 d'abril, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i es fixen els seus ensenyaments mínims.
- DECRET 260/2013, de 3 de desembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de desenvolupament d'aplicacions multiplataforma.
Vies d'accés
Tenen accés a un CFGS les persones que compleixin algun d'aquests requisits:
- Tenir el títol de batxillerat,
- Tenir el títol de tècnic (CFGM) de formació professional o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau superior. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es realitza la prova,
- Tenir el títol de tècnic/a superior (CFGS), especialista o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys,
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
- Tenir titulació universitària o una d'equivalent.
Consulta la informació específica per a l'accés i la inscripció en aquest enllaç.
Pla d'estudis
Primer curs |
Anglès Professional Llenguatge de Marques i Sistemes de Gestió d'Informació Sistemes Informàtics Bases de Dades Programació Accés a Dades Entorns de Desenvolupament Desenvolupament d'Interfícies Digitalització Aplicada als Sectors Productius Sostenibilitat Aplicada al Sistema Productiu Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat I |
Segon curs |
Programació Multimèdia i Dispositius Mòbils Programació de Serveis i Processos Sistemes de Gestió Empresarial Projecte Intermodular de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat II Mòdul Professional Optatiu Estada a l'Empresa |
Competències transversals
- Aptitud per conèixer, analitzar, valorar i utilitzar els nous recursos lligats als canvis tecnològics, mantenint l'esperit d'actualització i adaptació a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per respondre als reptes que es presentin, així com potenciar la cultura emprenedora i empresarial.
- Desenvolupar tècniques de treball, lideratge, motivació i comunicació en contextos de treball en grup.
- Habilitat per resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i autonomia, amb creativitat, innovació i esperit de millora.
- Competència comunicativa envers els seus iguals, superiors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
- Capacitat per complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional i capacitat d’exercir els seus drets.
- Competència lingüística per interpretar en llengua anglesa documents tècnics.
Competències específiques
- Capacitat per a desenvolupar aplicacions multiplataforma amb accés a bases de dades utilitzant llenguatges, llibreries i eines adequades, integrar també continguts gràfics i components multimèdia.
- Habilitat per gestionar bases de dades, interpretant-ne el disseny lògic i verificant la integritat, la consistència, la seguretat i l’accessibilitat de les dades.
- Desenvolupar interfícies gràfiques d’usuari interactives i d’usabilitat adequada.
- Participar en el desenvolupament de jocs i aplicacions en qualsevol àmbit entreteniment, educació, oci, emprant tècniques, motors i entorns de desenvolupament específics.
- Competència per gestionar entorns de desenvolupament adaptant-ne la configuració en cada cas.
- Capacitat per configurar i explotar sistemes informàtics, així com d’empaquetar aplicacions per distribuir preparant paquets autoinstal·lables amb assistents incorporats.
- Competència per aplicar tècniques i procediments relacionats amb la seguretat.
- Capacitat per implantar i gestionar la informació en sistemes ERP-CRM.
Formació en centres de treball i formació dual
La formació en un entorn de treball real és de cabdal importància en el marc de la formació professional. Així tots els cicles formatius contemplen un temps de formació pràctica en el sí d’empreses i institucions, corresponent al mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) o formació pràctica.
Paral·lelament a la realització d’aquestes FCT, des del Campus Professional UVic-UCC s’opta a la possibilitat d’incrementar la formació en el centre de treball fins a un any a través de l’estudi en alternança Dual.
La formació pràctica (FCT)
La formació en centres de treball són pràctiques i estades formatives no laborals, a les empreses, que realitza l’alumnat d’ensenyaments de formació professional en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent, l’empresa i l'alumnat.
L’objectiu d’aquesta estada s’orienta a completar el coneixement i les competències de l’alumnat adquirides en l’àmbit acadèmic, i a fer-li conèixer la realitat del món productiu per tal d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral.
Formació dual
El sistema d’estudi dual combina la formació en l'àmbit laboral en una empresa i la formació acadèmica a l'aula, amb l’objectiu d’aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l’activitat laboral en una empresa amb l’activitat formativa al centre.
L’activitat formativa de l’empresa té reconeixement acadèmic.
L’estudiant que realitza formació dual gaudeix d’una beca o contracte amb l’empresa que permetrà a l’estudiant gaudir d’un suport econòmic i cofinançar els estudis.
L’accés a la formació en alternança dual s’inicia a través d’un període en pràctiques en fase de prova en el qual l’empresa i l’alumne es coneixen, abans d'iniciar la beca o el contracte.
- Perquè incrementa la teva motivació, ja que apliques els teus coneixements en un entorn laboral.
- Perquè facilita la teva inserció laboral perquè en acabar la formació acumules molta experiència pràctica.
- Perquè et permet disposar d’un suport econòmic mitjançant una beca o un contracte.
- Perquè incideix en la millora de la qualitat de la teva formació professional.
- Perquè incrementa la vinculació i la corresponsabilitat del teixit empresarial en la formació professional.
- Perquè permet la millora de la competitivitat.
Consulta més informació sobre els avantatges de la formació dual aquí.
- Contribueix a la millora de la competitivitat de l’empresa al millorar la gestió dels recursos humans, disposant de capital humà amb major competència i habilitats personals i professionals.
- L’empresa emfatitza la formació pràctica i en participa activament en el disseny dels continguts de la formació professional i, per tant, ofereix la possibilitat de formar a futurs treballadors d’acord a les seves necessitats específiques, als seus processos i cultura empresarial.
- L’empresa recupera el model d’aprenent garantint que la formació de l’estudiant millora i també en millora el desenvolupament personal dels joves.
- L’empresa augmenta les competències i el rendiment laboral del treballador-estudiant contractat o en beca.
- L’empresa participa de la responsabilitat social fomentant la formació i la ocupabilitat de les persones.
- La formació d’avui és l’empresa de demà.
Existeixen dues modalitats d’estada de l’alumne a l’empresa un contracte laboral o una beca.
L’alumnat es pot incorporar en format de beca per a la FP Dual. En aquest cas no s’estableix relació laboral entre l’empresa i l’estudiant i:
- No existeix limitació d’edat de l’estudiant,
- La beca ha de tenir una durada mínima de 2 mesos i màxima de 12 mesos dins d’un curs amb possibilitat d’una pròrroga,
- Cal signar un acord entre l’empresa, el centre i l’estudiant amb el detall de les activitats formatives, la retribució i la resta de condicions de l’estada.
- L’empresa gestiona l’alta a la Seguretat Social com a becari.
- La compensació econòmica que percep l’estudiant té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
L’estudiant pot tenir qualsevol tipus de contracte, tot i que el més habitual per a la formació dual és el contracte per a la formació i l’aprenentatge. En aquest cas cal complir els següents requisits:
- L’estudiant ha de tenir una edat màxima de 25 anys,
- El contracte haurà de ser de mínim 1 any màxim 3 anys,
- La jornada laboral màxima serà de 40 hores setmana (que inclou la formació realitzada al centre educatiu amb un mínim del 25% de la jornada el primer any).
- L’empresa podrà bonificar-se el 100% de les quotes a la Seguretat social (empreses de menys de 250 treballadors) o el 75% (empreses més grans)
- En cas de posterior contractació indefinida, l’empresa obtindrà reduccions de fins a 1800 €/any durant 3 anys.
- La retribució de l’alumne té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
Sortides professionals
Els titulats i titulades en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma exerciran l’activitat en entitats públiques o privades, tant per compte aliè com per compte propi, exercint el seu treball en l’àrea de desenvolupament d’aplicacions informàtiques multiplataforma en diversos àmbits com:
- La gestió empresarial i de negoci (ERP).
- Les relacions amb clients (CRM), educació, oci, dispositius mòbils i entreteniment.
- Aplicacions desenvolupades i implantades en entorns d’abast intranet, extranet i Internet.
- Implantació i adaptació de sistemes de planificació de recursos empresarials i de gestió de relacions amb clients.
Les principals ocupacions són el desenvolupament d'aplicacions informàtiques per a la gestió empresarial i de negoci, aplicacions per a l'àmbit de l'entreteniment i la informàtica mòbil o aplicacions de propòsit general.
Claustre docent
El claustre de docents està format per personal docent amb una llarga trajectòria tant en el món de la formació com en el sector empresarial multimèdia. A més, el professorat compta amb el suport i l’experiència de les metodologies docents aportades per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, i el contacte directe amb el sector.
Consulta'n els seus perfils aquí.
Passarel·la universitària
La realització d’aquest cicle dóna accés directe i amb un ampli reconeixement de crèdits als graus universitaris de la UVic-UCC com:
- Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la Uvic-UCC reconeix 60 crèdits ECTS (un curs acadèmic)
- Grau en Comunicació Audiovisual Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la Uvic-UCC reconeix 39 crèdits ECTS (mig curs acadèmic)
Consulta les taules de convalidacions que s’aplicaran als estudiants de graus universitaris de la UVic-UCC.