Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Global Studies
Assignatura
Educació per al Desenvolupament Global
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 10. Reducció de les desigualtats
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
Aquesta assignatura pretén capacitar l'alumnat per analitzar de manera crítica les barreres estructurals que perpetuen la desigualtat en l'accés a l'educació, i per proposar i implementar estratègies educatives innovadores que promoguin el diàleg intercultural, la tolerància i el respecte mutu, utilitzant metodologies participatives adaptades a les diverses comunitats globals. A més, s'anima els estudiants a aplicar teories i enfocaments pedagògics centrats en l'educació per al desenvolupament sostenible, a dissenyar activitats que promoguin la consciència ambiental i la responsabilitat global, i a investigar l'impacte de les polítiques educatives en la transformació social per contribuir a millorar-ne l'efectivitat i l'equitativitat.
Resultats d'aprenentatge
- RAC4.1.1. Interpretar críticament les barreres estructurals que perpetuen la desigualtat a l'accés a l'educació amb l'objectiu de garantir l'equitat i la justícia social.
- RAC4.1.2. Desenvolupar propostes educatives innovadores que promoguin el diàleg intercultural, la tolerància i el respecte mutu, aplicant metodologies participatives i adaptades a les necessitats específiques de comunitats diverses a tot el món.
- RAC4.1.3. Demostrar l'aplicació pràctica de teories i enfocaments pedagògics centrats en l'educació per al desenvolupament sostenible, i dissenyar activitats que fomentin la consciència ambiental i la responsabilitat global entre els estudiants.
- RAC4.1.4. Investigar l'impacte de les polítiques educatives en la transformació social per a la formulació de polítiques més efectives i equitatives.
Continguts
- Introducció a l'educació per al desenvolupament global
- Definició i abast de l'educació per al desenvolupament global
- Perspectives històriques sobre l'educació i el seu paper en contextos globals
- Teories i conceptes clau relacionats amb l'educació global
- Tendències globals en educació
- Anàlisi comparada dels sistemes educatius a tot el món
- Tendències i reptes per assolir els objectius globals de l'educació
- L'impacte de la globalització en les polítiques i pràctiques educatives
- Educació inclusiva i justícia social
- Abordatge dels problemes d'equitat i accés a l'educació
- Anàlisi de les pràctiques d'educació inclusiva en l’àmbit global
- El paper de l'educació en la promoció de la justícia social i dels drets humans
- Educació i desenvolupament sostenible
- El paper de l'educació en la promoció del desenvolupament sostenible
- Estudis de cas sobre iniciatives educatives que contribueixen a la sostenibilitat
- Integració de la responsabilitat ambiental i social en els currículums educatius
- Competència intercultural en educació
- Desenvolupament de la competència intercultural en entorns educatius
- Estratègies per promoure la comprensió intercultural entre estudiants i educadors
- Estudis de cas sobre programes d'educació intercultural d'èxit
- Educació per a la ciutadania global
- El concepte de ciutadania global i la seva importància en l'educació
- Desenvolupament curricular per a la ciutadania global
- Implicació dels estudiants en els problemes globals i en l'activisme
- Política i defensa de l'educació global
- Anàlisi de les polítiques nacionals i internacionals per a l'educació global
- Estratègies de defensa per a la promoció de l'educació global en els àmbits local i global
- El paper de les ONG i de les organitzacions internacionals en la configuració de les polítiques educatives globals
Avaluació
- Seguiment de l'evolució del treball. El pes de l'avaluació se situa entre els percentatges següents: 10 % - 20 %
- Proves específiques d'avaluació: exàmens. El pes de l'avaluació se situa entre els percentatges següents: 30 % - 40 %
- Finalització dels treballs o projectes requerits. El pes de l'avaluació se situa entre els percentatges següents: 40 % - 50 %
- Defensa pública de projectes. El pes de l'avaluació se situa entre els percentatges següents: 5 % - 10 %
Metodologia
En aquesta assignatura s'utilitza una metodologia participativa que promou el diàleg intercultural i la reflexió crítica sobre les barreres estructurals per a l'accés a l'educació. Es potencia la implementació d'estratègies innovadores adaptades a diverses comunitats globals.
A més, s'apliquen teories i enfocaments pedagògics centrats en l'educació per al desenvolupament sostenible, amb activitats que promouen la consciència ambiental i la responsabilitat global. S'investiga l'impacte de les polítiques educatives en la transformació social per contribuir a millorar-ne l'efectivitat i l'equitativitat.