Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Animació Avançada
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Arnau Millet Altarriba |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 5. Igualtat de gènere
- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
Aquesta assignatura té com a objectiu completar un curt d'animació narrativa, en què l'estudiant aprèn a desenvolupar una història narrativa, generar idees inicials, crear el concept art, dissenyar storyboards i produir l'animació final. A més l'estudiant aprèn a aplicar l'estil visual adient al contingut que s'ha de comunicar, amb la qual cosa reforça els coneixements adquirits en assignatures anteriors (Animació Digital, Fonaments d'Animació, Modelització en 3D).
Resultats d'aprenentatge
- Coneix noves tècniques de representació artística.
- Implementa projectes audiovisuals complexos.
- Desenvolupa interfícies de comunicació creatives i innovadores.
- Adquireix coneixement i millora la pròpia formació en l'activitat professional.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
- Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
Continguts
- Tècniques d'il·lustració i storyboard
- Tècniques avançades d'animació en 2D i 3D
- Tècniques de renderització de vídeo
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.
L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diferents activitats previstes durant el curs. La ponderació és la següent:
- Projecte final: 50 %
- Proves d'avaluació: 30 %
- Participació i seguiment: 10 %
- Exposicions orals: 10 %
Els projectes es fan individualment, tret que el professor indiqui el contrari. No es preveu cap fase de recuperació.
Metodologia
Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins de l'aula en els quals s'apliquen els conceptes i mètodes explicats pels professors.
Per altra banda el professor fa el seguiment de totes les pràctiques que es van fent a mesura que avança el curs.
Per garantir l'aprenentatge de l'estudiant, les tutories són personalitzades.
Bibliografia
Bàsica
- Richard Williams (2009). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators (3 ed.). Faber and Faber.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.