Vés al contingut

Animació Avançada

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Animació Avançada

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàArnau Millet Altarriba

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectiu completar un curt d'animació narrativa, en què l'estudiant aprèn a desenvolupar una història narrativa, generar idees inicials, crear el concept art, dissenyar storyboards i produir l'animació final. A més l'estudiant aprèn a aplicar l'estil visual adient al contingut que s'ha de comunicar, amb la qual cosa reforça els coneixements adquirits en assignatures anteriors (Animació Digital, Fonaments d'Animació, Modelització en 3D).

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix noves tècniques de representació artística.
  • Implementa projectes audiovisuals complexos.
  • Desenvolupa interfícies de comunicació creatives i innovadores.
  • Adquireix coneixement i millora la pròpia formació en l'activitat professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. Tècniques d'il·lustració i storyboard
  2. Tècniques avançades d'animació en 2D i 3D
  3. Tècniques de renderització de vídeo

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diferents activitats previstes durant el curs. La ponderació és la següent:

  • Projecte final: 50 %
  • Proves d'avaluació: 30 %
  • Participació i seguiment: 10 %
  • Exposicions orals: 10 %

Els projectes es fan individualment, tret que el professor indiqui el contrari. No es preveu cap fase de recuperació.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins de l'aula en els quals s'apliquen els conceptes i mètodes explicats pels professors.

Per altra banda el professor fa el seguiment de totes les pràctiques que es van fent a mesura que avança el curs.

Per garantir l'aprenentatge de l'estudiant, les tutories són personalitzades.

Bibliografia

Bàsica

  • Richard Williams (2009). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators (3 ed.). Faber and Faber.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte