Vés al contingut

Gestió del Talent

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Gestió del Talent

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

3

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolMaria Dolors Crous Casals

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 3. Salut i benestar
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere
  • 8. Treball digne i creixement econòmic

Objectius

En aquesta assignatura s'analitza la importància que rep el departament de recursos humans en una organització empresarial. Es prepara l'estudiant perquè pugui desenvolupar el conjunt de processos organitzacionals clau que permeten assolir la satisfacció del treballador, així com el rendiment econòmic de l'organització.

Objectius específics

  1. Entendre la funció de RRHH a l'empresa i la seva integració amb l'estratègia de la companyia.
  2. Conèixer i desenvolupar les habilitats necessàries per exercir la funció de RRHH.
  3. Saber com RRHH pot ser un soci clau en cada decisió de negoci.
  4. Entendre, tant des de el punt de vista estratègic com operatiu, els processos i la gestió dels recursos humans, a més a més de les eines i tècniques de gestió aplicades a les àrees: reclutament i contractació; compensació i recompenses; capacitació i desenvolupament; i gestió de l'acompliment.

Resultats d'aprenentatge

  • Identifica les necessitats i demandes principals de persones, grups i organitzacions.
  • Gestiona i administra una empresa o organització tenint en compte la seva ubicació competitiva i institucional, les seves fortaleses i debilitats.
  • Analitza i avalua la gestió de les diferents àrees funcionals, especialment en l'àmbit dels recursos humans.
  • Actua en les situacions de la professió habituals que li son pròpies amb compromís i responsabilitat.
  • Diagnostica necessitats organitzacionals en matèria de recursos humans.
  • Planteja intervencions en coherència amb els valors democràtics i de sostenibilitat i mostra respecte pels drets fonamentals de les persones.
  • Dissenya programes de millora del rendiment dels treballadors.
  • Presenta informes tècnics dels requeriments de recursos humans.
  • Entén la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions organitzacionals.
  • Selecciona i implementa les tècniques adequades per al desenvolupament del talent.

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.

Específiques

  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Introducció a la DGRRHH
  2. Anàlisi de llocs de treball
  3. Avaluació de l'acompliment
  4. Gestió per competències
  5. Selecció
  6. Formació
  7. Clima i motivació laboral
  8. Política retributiva
  9. Pensament positiu i organitzacions felices

Avaluació

El procediment d'avaluació del curs serà continu i constarà de:

  1. Examen teoricopràctic dels continguts i casos exposats al llarg del curs: 45 %
  2. Treballs de síntesi i presentacions realitzades a classe sobre l'assignatura: 40 %. Cada presentació pondera un 20% de la nota final de l'assignatura.
  3. Desenvolupament de les accions d'un portafolis sobre pensament positiu i felicitat: 15 %. Aquesta tasca inclou accions setmanals que cal emplenar i el lliurament final del portafolis elaborat al llarg del curs.

Per superar aquest assignatura és molt important assistir a classe, donada la metodologia emprada pel desenvolupament dels continguts.

Perquè ponderin en la nota final de la matèria, s'han d'aprovar individualment els apartat A i B amb una qualificació mínima de 5 sobre 10.

És imprescindible aprovar individualment cadascun dels diferents apartats d'avaluació (A,B i C) amb un mínim de 5 punts sobre 10.

Metodologia

  1. Classe invertida 1: durant la setmana abans de la classe els alumnes es preparen els continguts teòrics de cadascun dels temes que cal treballar. Després en fan la presentació pública a classe de forma compartida.
    Al llarg de la presentació la professora (dinamitzadora) fa preguntes als estudiants i provoca la creativitat i comprensió dels continguts a través de la recerca d'exemples pràctics aplicables als temes estudiats.
  2. Classe de síntesi 2: a l'inici de la classe següent es porta a terme una síntesi participativa dels continguts apresos en la classe anterior utilitzant eines digitals com Wooclap o Padlet, que permeten la participació de tot l'alumnat a través dels seus dispositius mòbils. L'objectiu és fer treball col·laboratiu i valorar la bona transmissió/construcció dels coneixements en els participants.
  3. Student quiz: dins de les activitats de l'assignatura també creem conjuntament un student quiz al campus, que és una de les eines emprades en el transcurs de l'assignatura per poder revisar continguts i crear un banc de preguntes que promogui la participació dels estudiants, així com el seguiment i comprensió de la matèria i el treball col·laboratiu.

Bibliografia

Bàsica

  • Bob Nelson (2002). Mil y una formas de recompensar a sus empleados. Gestión 2000.
  • Butteriss, Margaret (2001). Reinventado Recursos Humanos. Cambiando los roles para crear una organización de alto rendimiento. Editorial Gestión 2000..
  • Dolan, Simon (2007). La Gestión de los Recursos Humanos. Cómo atraer, retener y desarrollar con éxito en tiempos de transfomaciónformación.: (1 ed.). Madrid.: Mc Graw Hill.. Mc Graw Hill..

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte