Vés al contingut

Comunicació en Anglès per a l'Enginyeria

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Enginyeria de l'Automoció

Assignatura

Comunicació en Anglès per a l'Enginyeria

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G51, presencial, matíanglèsSarah Umbrene Khan
Qian Zhang

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 7. Energia neta i assequible

Objectius

L'assignatura Comunicació en Anglès per a l'Enginyeria (Engineering Communication Skills) t'introdueix en el llenguatge tècnic i acadèmic i en les habilitats que necessites per estudiar assignatures específiques en anglès durant el grau.

L'objectiu principal d'aquesta assignatura és que et familiaritzis amb les estratègies necessàries per a una comunicació tècnica bàsica a nivell universitari. Per aconseguir-ho hauràs de:

  • Millorar les teves habilitats de comprensió escrita, expressió escrita, comprensió oral i expressió oral en anglès en un context tècnic.
  • Ampliar els teus coneixements de llenguatge tècnic en anglès.
  • Demostrar una autonomia suficient en l'aprenentatge que permeti maximitzar l'ús dels recursos i produir un treball de qualitat.
  • Analitzar i reflexionar sobre la relació entre ciència i tecnologia, gènere, cultura i societat.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Utilitza de manera segura les formes verbals, les preguntes, articles i quantificadors, condicionals i preposicions en anglès.
  • RA2. Comprèn tant l'anglès oral com escrit.
  • RA3. Exposa oralment els resultats obtinguts en pràctiques i/o treballs en anglès amb eficàcia.
  • RA4. Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
  • RA5. Comunica coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions del seu àmbit d'estudi a tot tipus de públics (especialitzats o no) de manera clara i precisa.
  • RA6. Avalua globalment els processos d'aprenentatge seguits d'acord amb la planificació i objectius previstos i estableix mesures de millora individuals.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir coneixements nous.

Específiques

  • Treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari i presentar exposicions orals i redactar informes en anglès en l'àmbit de l'enginyeria, en general, i en el sector de l'automoció, en particular.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.

Continguts

L'assignatura Comunicació en Anglès per a l'Enginyeria se centra en temes relacionats amb l'enginyeria de l'automoció i inclou:

  • Expressió oral (presentacions, discussions i debats)
  • Comprensió oral (converses quotidianes i tècniques, i monòlegs ambientats en un context professional)
  • Expressió escrita (assaigs, informes tècnics i correus electrònics)
  • Comprensió escrita (documents tècnics breus i articles)
  • Coneixements gramaticals i lèxics (gramàtica i terminologia tècnica)
  • Treball en projectes (problem-based learning i collaborative online international learning)
  • Reflexió sobre la diversitat social, cultural, econòmica i de gènere en l'àmbit de la ciència i la tecnologia

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura és una combinació d'avaluació formativa i sumativa. La nota final de l'assignatura (NF) és la mitjana ponderada de les notes dels ítems següents.

Component 1. Teoria

  • Prova 1 (20 % de la NF): Gramàtica i vocabulari, comprensió oral, expressió escrita. RA1, RA2, RA4
    • Avaluació individual; recuperable
  • Prova 2 (20 % de la NF): Gramàtica i vocabulari, comprensió oral, expressió escrita. RA1, RA2, RA4
    • Avaluació individual; recuperable
  • Prova 3 (10 % de la NF): Prova d'expressió oral

Component 2. Pràctiques

  • Expressió oral (15 % de la NF): Presentació, discussió, debat. RA3, RA5
    • Avaluació en grup i individual
  • Treball en projectes (20 % de la NF): RA1, RA2, RA3, RA4, RA5, RA6
    • Avaluació individual, grupal i entre iguals
  • Participació a classe (5 % de la NF): RA6
    • Avaluació individual i autoavaluació

Component 3. Informes i exercicis

  • Comprensió lectora (10 % de la NF): RA2
    • Avaluació individual

Altres criteris

  • L'assistència a les pràctiques és obligatòria.
  • L'absència injustificada a tres o més activitats pràctiques comporta una nota de suspens.
  • L'absència justificada a més del 50 % de les pràctiques dona lloc a una qualificació de zero a la part de pràctiques.
  • En general, l'avaluació és presencial.
  • L'alumnat pot repescar les activitats, si escau, en el període específic de recuperació.

Metodologia

La metodologia utilitzada inclou activitats comunicatives, materials autèntics, treball individual, treball en grup i participació de tota la classe. Les sessions de classe requereixen assistència i participació activa en anglès per maximitzar els resultats d'aprenentatge. Les tasques de lectura s'assignen mitjançant el mètode de l'aula invertida: els alumnes llegeixen els textos a casa i, seguidament, es fan una discussió guiada i una avaluació a classe. El nombre d'hores de contacte durant el semestre és d'aproximadament 60. El nombre d'hores de classe setmanals és de 4: 2 hores en un subgrup i 2 hores amb tota la classe. També es preveuen 90 hores d'aprenentatge autònom destinades al treball en projectes, a la lectura de material de classe i a la preparació de les activitats d'avaluació.

Bibliografia

Bàsica

  • Mann, Malcolm & Taylore-Knowles, Steve (2008). Destination B2: Grammar and Vocabulary with Answer Key. Recuperat de https://www.academia.edu/40792840/Destination_B2_Grammar_and_Vocabulary_with_Answer_key
  • Murphy, Raymond (2019). English Grammar in Use: Fifth Edition. Recuperat de https://can-ada.net/wp-content/uploads/2020/05/english-grammar-in-use-intermediate.pdf

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte