Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Modelització en 3D
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Carles Bosch Geli |
Arnau Millet Altarriba |
Objectius
En aquesta assignatura s'introdueix l'estudiant en la creació de models tridimensionals des de zero. Els continguts inclouen tant la creació d'objectes, com la d'escenaris i personatges. Es proporcionen coneixements i habilitats per desenvolupar entorns en 3D que inclouen el modelatge de la geometria i el tractament dels materials, de les textures i de la il·luminació de l'escena. També s'adquireixen coneixements d'animació d'objectes, de com es fa el postprocessament i com s'aconsegueix la renderització final de l'escena.
Resultats d'aprenentatge
- Mostra habilitats de visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
- Utilitza correctament eines digitals per modelar i animar entorns en 3D.
- Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
- Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Introducció a la modelització en 3D
- Tècniques de modelització en 3D
- Materials i texturització
- Tècniques de renderització
- Introducció a l'animació
- Composició i postprocessament
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. La programació dels lliuraments està publicada a l'aula del Campus Virtual.
L'avaluació final s'obté a partir de la mitjana ponderada de les diferents activitats previstes durant el curs, totes de caire individual. La ponderació és la següent:
- Projectes pràctics (50 %; recuperables)
- Projecte 1. Modelatge d'una escena en 3D
- Projecte 2. Animació
- Projecte 3. Modelatge d'un personatge
- Prova d'avaluació (20 %; recuperable)
- Participació i seguiment (20 %)
- Exposicions orals (10 %)
Es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura durant el període de reavaluació programat per la Facultat, a través d'una prova específica per permet recuperar una part del curs. Aquesta prova només es pot fer per recuperar algun dels projectes pràctics o la prova d'avaluació.
Metodologia
Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins i fora de l'aula en què s'apliquen conceptes i mètodes explicats pels professors.
Per altra banda, el professorat fa un seguiment de cada pràctica a mesura que avança el curs.
Bibliografia
Bàsica
- Lidon, M. (2017). Blender. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001123925806718
- Lidon, M. (2018). Modelado de personajes con Blender. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1q6q9jg/alma991001123557606718
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.