Vés al contingut

Física per a Multimèdia

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Física per a Multimèdia

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàMaria Àngels Crusellas Font
David Reifs Jiménez

Objectius

  • Presentar les lleis fonamentals de la cinemàtica i la dinàmica de partícules.
  • Conèixer els conceptes bàsics d'oscil·lacions, ones i corrent elèctric.
  • Conèixer els aspectes fonamentals i d'actualitat de la comunicació entre dispositius.
  • Estudiar el funcionament, les característiques i els protocols de diferents tipus de xarxes, els principis de funcionament d'internet i les tendències futures.
  • Fer especial atenció en el nivell d'aplicació pràctica.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Analitza i resol problemes de forma analítica o numèrica.
  • RA2. Identifica i utilitza de forma adequada la terminologia, la notació i els mètodes de la física.
  • RA3. Aplica coneixements científics i tecnològics per resoldre problemes en l'àmbit professional.
  • RA4. Coneix els principis de les xarxes de comunicació, dels seus components i arquitectura.
  • RA5. Coneix les funcions principals dels protocols de les xarxes i el seu funcionament.
  • RA6. Analitza i implementa solucions de comunicació entre diferents dispositius.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
  • Resoldre problemes en el nivell d'abstracció adequat a cada situació i aplicar-hi les habilitats i coneixements científics i tecnològics.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Cinemàtica i dinàmica de sistemes de partícules
  2. Oscil·lacions i ones. Circuits elèctrics
  3. Principis de les xarxes de comunicació
  4. Components, arquitectura, nivells i models
  5. Funcionament dels protocols de comunicació bàsics

Avaluació

  • Part de física
    • Activitat avaluable 1. Examen de problemes de cinemàtica i dinàmica de partícules: 20 % de la nota final; activitat recuperable
    • Activitat avaluable 2. Examen de problemes d'oscil·lacions i ones; circuits elèctrics: 15 % de la nota final; activitat recuperable
    • Activitat avaluable 3. Exercicis avaluables de cinemàtica i dinàmica de partícules i de circuits elèctrics: 15 % de la nota final
  • Part de xarxes
    • Activitat avaluable 4. Examen teòric de problemes de: sistemes de comunicació; propagació de senyals i xarxes: 30 % de la nota final; activitat recuperable
    • Activitat avaluable 5. Pràctiques i exercicis avaluables de xarxes de comunicació: 20 % de la nota final

Durant la realització de l'activitat avaluable 1, l'estudiant pot utilitzar el formulari de l'assignatura que està publicat al campus virtual.

Totes les activitats han de superar el 3,5 per poder fer la mitjana ponderada.

En la fase de recuperació l'estudiant pot accedir a les activitats recuperables sempre que no superin el 50% de l'assignatura.

Metodologia

El professor imparteix classes teòriques i de problemes. L'estudiant ha de fer problemes i exercicis de cada tema i s'ha de preparar prèviament alguns dels exercicis que es fan a classe. L'estudiant pot disposar de mòduls explicatius, que pot obtenir a través del Campus Virtual, en un format més proper a uns apunts de classe que no pas a un llibre de text.

Durant les pràctiques es proporciona el material necessari per poder-les fer. És convenient que l'alumne pugui utilitzar un ordinador personal. A més del component presencial de les pràctiques, han d'anar acompanyades d'una memòria.

Bibliografia

Bàsica

  • Andrew S. Tanenbaum (1997). Redes de computadoras (3 ed.). Pearson Education.
  • P. Tipler / G. Mosca (2011). Física: Mecànica, oscil·lacions i ones. Termodinàmica (6 ed.). Editorial Reverté.
  • P. Tipler / G. Mosca (2011). Física: Electricitat i magnetisme, la llum, física moderna (6 ed.). Editorial Reverté.
  • William Stallings (2004). Comunicaciones y Redes de Computadores (7 ed.). Prentince Hall.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte