Vés al contingut

Narrativa Audiovisual Interactiva

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Narrativa Audiovisual Interactiva

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàMarc Vaillo Daniel

Objectius

Aquesta assignatura està dissenyada per adquirir els coneixements bàsics sobre narrativa i llenguatge audiovisual interactiu. I també per facilitar a l'estudiant l'aprenentatge del procés videogràfic a partir del treball de construcció de coneixement col·laboratiu. A partir de la síntesi necessària entre teoria i pràctica es desenvolupa la ideació, producció i realització de diferents peces i projectes amb llenguatge audiovisual que posen en joc els mètodes, els processos i les competències dels diferents perfils professionals.

Objectius principals

  • Oferir una base teòrica i metodològica per a la comprensió del llenguatge i la narrativa audiovisual: la ideació i realització de formats audiovisuals diversos.
  • Conèixer les similituds entre els llenguatges audiovisuals: el cinematogràfic, el televisiu i el dels videojocs.
  • Portar a terme una petita producció audiovisual, des del guió a la postproducció.
  • Dissenyar un projecte ampli escrit.
  • Identificar les habilitats i dificultats personals en el treball en equip, i prendre consciència de la construcció de projectes d'aportació i de coneixement col·laboratiu.
  • Conèixer la importància de la cultura organitzativa en entorns diversos.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix i utilitza correctament les eines per a l'elaboració de materials audiovisuals.
  • Coneix i domina el llenguatge audiovisual i aquest fet li permet arribar a crear continguts de qualitat.
  • Coneix i utilitza de forma correcta el programari i les aplicacions informàtiques que s'utilitzen habitualment per a la realització audiovisual.
  • Es coordina i treballa en equip i elabora, de manera rigorosa, documentació i presentacions que exposa i defensa en públic.
  • Crea i analiza discursos narratius audiovisuals.
  • Mostra capacitat de conceptualització, de disseny i d'estructuració de continguts d'un projecte de narrativa audiovisual interactiva.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Conèixer els formats de captura, emmagatzematge i gestió d'àudio, imatge i vídeo digitals per transmetre un missatge que faci ús del llenguatge audiovisual amb criteris artístics.
  • Generar i analitzar recursos expressius i narratius aplicats a discursos audiovisuals i fer una èmfasi especial en els entorns multimèdia i els videojocs.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

Llenguatge (LLEN)

  1. Introducció a la gramàtica audiovisual
  2. Tipologia de plans i funcions. Pla, escena i seqüència
  3. Moviments de càmera i composició
  4. El·lipsis, raccord, eix, espai dins i fora de camp
  5. Exposició, profunditat de camp i distància focal
  6. Introducció al so i a la microfonia
  7. Esquemes bàsics d'il·luminació

Narrativa (NAR)

  1. Introducció a la narració: història, relat i narració
  2. Els gèneres i els arguments universals
  3. Continguts de la història: successos i existents
  4. L'estructura. Trames

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura és continuada.

Durant el curs s'han d'assolir tant coneixements teòrics com tècniques i mètodes de treball. Es porten a terme exercicis avaluables (individuals i en grup). S'avaluen els coneixements i les competències de l'alumne lligades als objectius de l'assignatura.

Es porten a terme 3 activitats avaluables de forma individual:

  • Seguiment i avaluació de pràctiques realitzades (15 %)
    • Classes teoricopràctiques
    • Tallers d'operativa de càmera i rodatge discontinu (7,5 %)
    • Tallers de multicàmera i rodatge continu (7,5 %)
  • Preparació escrita d'un projecte audiovisual (15 %)
    • Idea
    • Sinopsi
    • Guió tècnic
    • Proposta de realització
  • Realització i postproducció del projecte audiovisual (30 %)
  • Prova de tipus test dels continguts teoricopràctics (30 %)
  • Participació (10 %)

L'assistència és obligatòria per aprobar l'assignatura, ja que que totes les pràctiques es fan en horari lectiu.

L'examen de tipus test és recuperable en el període establert per la prefectura d'estudis.

La resta d'activitats avaluables no són recuperables.

Metodologia

L'assignatura es basa en procediments que fomenten processos de participació activa de l'alumnat en forma de pràctiques individuals o debats presencials. Les classes es fonamenten en explicacions teòriques del programa i el visionat d'exemples que faciliten la comprensió dels apartats teòrics. Per això aquesta part de l'assignatura és presencial, però amb una participació activa dels alumnes a les classes i en els treballs en petit grup.

  • Exercicis a l'aula de creació de continguts
  • Visionat i anàlisi
  • Participació en el grup
  • Participació individual activa a les classes presencials

Bibliografia

Bàsica

  • BALLÓ, J., PÉREZ, X. (1995). La llavor immortal: Els arguments universals en el cinema. Empúries.
  • CASTILLO, J.M. (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual (3 ed.). Instituto Oficial de Radio y Televisión.
  • Fernández Díez, F. i Martínez Abadía, J. (1998). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós.
  • Sánchez Navarro, J. (2006). Narrativa audiovisual. UOC.
  • Scolari, C. A. (2008). L'Homo videoludens : videojocs, textualitat i narrativa interactiva. Eumo.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte