Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Organització d'Esdeveniments i Congressos
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Julio Manuel Panizo Alonso |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
Els esdeveniments són una de les eines més potents que es poden utilitzar des de les organitzacions. En aquesta assignatura s'analitza tot el procés per a la creació i disseny d'un esdeveniment que pugui complir objectius estratègics en relació amb la comunicació global de l'organització i s'aprofundeix de forma particular en l'organització i planificació de congresos i convencions.
Coneixements
- Donar als estudiants una visió general sobre el procés d'organització i gestió d'esdeveniments a través de l'anàlisi de tots els elements que hi intervenen.
- Analitzar la importància de l'organització d'esdeveniments en el procés de comunicació corporativa de qualsevol empresa o institució.
- Treballar amb casos reals i amb situacions simulades en les quals els estudiantes posin en pràctica la gestió de les eines adequades per a l'organització d'esdeveniments.
Habilitats
- Saber crear, dissenyar i produir un esdeveniment corporatiu en l'àmbit de l'empresa.
Resultats d'aprenentatge
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- L'organització d'esdeveniments
- El procés de creació i planificació d'un esdeveniment
- La producció d'esdeveniments
- L'organització de congresos i convencions
- Planificació i creació de congresos i convencions
- La gestió pressupostària d'un esdeveniment
Avaluació
Per aprovar l'assignatura cal tenir aprovades les tres parts que s'avaluen: pràctiques de classe, prova teòrica i treball final.
La nota final és la mitjana ponderada de les tres partes: prova teórica (30 %), treball final (50 %) i pràctiques (20 %).
Si la mitjana no es superior a 5, només es poden recuperar o l'examen final o el treball final de l'assignatura. En cas que hi hagi dues parts suspeses, l'assignatura ja no es pot recuperar.
Metodologia
S'utilitza una metodologia activa en què s'alternen els coneixements teòrics necessaris amb la seva aplicació pràctica en els casos exposats a classe i en el procés de creació integral d'un esdeveniment, que serveix com a treball final de l'assignatura.
Bibliografia
Bàsica
- Herrero Blanco, P. (2017). La organización de congresos en el mundo de las reuniones. Síntesis.
- Jiménez Morales, M. i Panizo Alonso, J. (2017). Eventos y protocolo: La gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. UOC.
- Nurkanovic Egea, M. (2015). La organización de congresos y su protocolo. Protocolo.
- Sánchez González, D. (2016). Técnicas de organización de eventos. Síntesis.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.