Text amb traducció automàtica
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'anglès.
La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!
Consulta el text traduït només amb finalitats informatives!
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Comunicació de Crisi
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Clara E. de Uribe Gil |
Objectius
Oferir a l'estudiant procediments i tècniques per aprendre a comunicar-se i resoldre conflictes i crisis organitzatives. Treballar cap a la resolució de conflictes i crisi de manera eficient, amb una base sòlida de prevenció, gestió i postcrisi.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'un gabinet de premsa en els entorns convencionals. , virtuals i emergents.
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectat amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere. i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre una organització i l'agència o consultora.
Continguts
- Introducció: Crisi
- Crisi i reputació: comunicació de crisi i resolució de conflictes
- Crisi i conflictes: Eines per a la gestió de crisi i conflictes
- Casos pràctics i simulacions de crisi: Resolució i anàlisi de casos pràctics. Execució i avaluació de la simulació de crisi
- Projecte: Com crear un pla de comunicació de crisi, com respondre als mitjans, formació de portaveu
Avaluació
Hi haurà tasca 1 (40% exercicis de classe); tasca 2 (20% Simulació de crisi) i el Projecte Final (40%).
Mesures de recuperació: no hi ha mesures de recuperació.
Metodologia
Tot i que la part teòrica de l'assignatura és important per a l'adquisició correcta dels conceptes bàsics, l'assignatura és en gran part pràctica. En les sessions el professor explicarà els coneixements teòrics de cada tema. Els estudiants hauran de resoldre els casos pràctics corresponents. Han de dedicar unes hores a la setmana estudiant aquest curs per tal de consolidar els coneixements adquirits en les diferents matèries.
Bibliografia
Bàsica
- Fearn-Banks, K. (2017). Crisis Communications: A Casebook Approach (5 ed.). Routledge Communication Series.
- Fraser, P. Seitel (2020). The Practice of Public Relations: The Practice of Public Relations (14 ed.). Pearson.
- Green, B. (2017). The book of crisis management: S T R A T E G I E S & T A C T I C S. Recuperat de Recuperat de http://cdn.prnewsonline.com/wp-content/uploads/2015/05/Marketing-Assets-Book-of-Crisis-Management-St
- Weiss-Blatt, N. (2021). The Techlash and Tech Crisis Communication: Building corporate reputation in the age of skepticism. Emerald Publising Limited.
- Wheeler, A (2019). Crisis Communication Management: PRCA Practice guides. Emerald Publising Limited.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.