Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Creativitat en Relacions Públiques
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Anna Grané Escalé |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
- Aplicar la creativitat en relacions públiques mitjançant pràctiques d'orientació professional.
- Resoldre amb èxit briefings de casos plantejats en l'àmbit de les relacions públiques.
- Familiar-se amb les eines de treball d'un relacions públiques des d'un punt de vista creatiu.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma creativa i innovadora, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre l'anunciant i l'agència sobre la base dels paràmetres de la creativitat i la innovació.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de creativitat i innovació en la forma i el contingut.
Continguts
- El pensament creatiu en relacions públiques
- La creativitat aplicada a les tècniques i tàctiques de relacions públiques
- Creativitat en la gestió i planificació d'esdeveniments
- Creativitat en les relacions amb la premsa (publicity, notes de premsa, media kits, publireportatges, etc.)
- Creativitat en les relacions públiques internes
- Creativitat en les relacions amb la comunitat
Avaluació
Sistema d'avaluació continua
- Elaboració de treball de curs: 65 %
- 4 pràctiques del bloc A: 32,5 % (cadascuna 8,12 %)
- 4 pràctiques del bloc B: 32,5 % (cadascuna 8,12 %)
- Observació de la participació individual i seguiment del treball realitzat: 15 %
- Cada estudiant ha de publicar almenys un comentari al fòrum que analitzi críticament una campanya de creativitat en relacions públiques diferent de la dels seus companys. També es valora l‟assistència i el nivell d'implicació dins del grup de treball.
- Prova específica d'avaluació (activitat individual): 20 %
Mesures de recuperació
Només poden fer una prova de recuperació els estudiants que en acabar el semestre tinguin una nota mitjana superior a 4 sobre 10. Aquesta prova els permet arribar com a molt a l'aprovat final (màxim un 5 sobre 10).
Metodologia
- Activitats formatives: exposició magistral del professor, visualització de vídeos i conferències, simulacres i roleplays, confecció de presentacions, confecció de vídeos o materials audiovisuals, estudi de cas, exposicions orals i defenses de projectes, lectura i comprensió de textos, exàmens i proves, cerca d'informació bibliogràfica i investigació documental, activitats pràctiques d'aplicació, confecció de projectes.
- Tipus de sessions: sessions de treball amb tot el grup classe amb el professor o professora; sessions de tutoria en grup amb el professor o professora; sessions de treball autònom en grup.
- Contextos en què es desenvolupa l'activitat: a l'aula i a casa.
- Altres canals d'interacció: fòrum del Campus Virtual.
- Tècniques concretes que cal destacar: tècniques d'estimulació de la creativitat. Tècniques de relacions públiques.
- Formes d'agrupament estudiades: segons la iniciativa individual dels estudiants.
- Altres canals d'interacció: Campus virtual.
Bibliografia
Bàsica
- Fraser, Seitel (2020). The Practice of Public Relations. Recuperat de https://www.pearson.com/us/higher-education/program/Seitel-The-Practice-of-Public-Relations-RENTAL-EDITION-14th-Edition/PGM2504750.html
- Green, A. (2010). Creativity in Public Relations (PR in Practice). Kogan Page.
- Johnston, J., & Glenny, L. (2020). Strategic Communication. Public relations at work. Recuperat de https://www.routledge.com/Strategic-Communication-Public-relations-at-work/Johnston-Glenny/p/book/9781760876432
- Smith, R. (2019). Becoming a Public Relations Writer: Strategic Writing for Emerging and Established Media. Recuperat de https://doi.org/10.4324/9781315649092
- Xifra, J. (2014). Manual de relaciones públicas e institucionales. Anaya.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.