Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Estratègies Digitals
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Anna Tañà Solé |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
Objectius
- Conèixer i aprofundir el concepte i procediment d'una estratègia digital i saber crear-la i executar-la.
- Tenir la capacitat de resoldre un briefing amb accions digitals seleccionant les millors plataformes pertinents.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Examinar la informació de l'entorn des del coneixement i l'anàlisi de les fonts i dels sistemes de cerca i recuperació d'informació.
- Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Introducció a les estratègies digitals
- Entendre què és una estratègia digital, com es configura, característiques i factors que cal tenir en compte dins del món digital; valor en alça d'internet i el seu context 2.0; tendències i actualitat. Rols digitals en una empresa i els skills necessaris.
- Estratègia digital
- Treballar els objectius 2.0, conèixer, entendre i treballar les 6W de la estratègia digital, les fases d'una estratègia digital; quins elements inclou una estratègia digital; casos d'estudi.
- «Creació de contingut»
- Desenvolupar el cas pràctic de l'assignatura. A través d'un briefing fictici es porta a terme una campanya digital, s'ideen les accions, es seleccionen les plataformes, es presenta al client, etc.
- Avaluació de l'estratègia digital
- Importància de l'avaluació i medició en l'àmbit digital: conèixer el per què i les diferents eines que existeixen, entre altres aspectes.
Avaluació
La part pràctica, repartida en exercicis al llarg de tota l'assignatura, representa un 80 % de la nota; un 10 % correspon a una pràctica d'avaluació global (no test) composta per un qüestionari que l'alumne ha de saber desenvolupar i resoldre de forma crítica segons els coneixements apresos en l'assignatura; i, per últim, el 10 % restant és la presentació d'un cas d'estudi que cal explicar en grup a la resta de companys.
Metodologia
- Tot i tenir una part teòrica molt important en que es procura que els conceptes bàsics s'adquireixin correctament, aquesta assignatura té un enfocament molt pràctic.
- En les sessions amb tot el grup classe el professor explica els coneixements teòrics dels diferents temes per resoldre posteriorment el briefing encarregat i exercicis transversals de tota l'assignatura.
- Cal que l'alumne dediqui cada setmana unes hores de treball personal a aquesta assignatura per consolidar els coneixements adquirits en els diferents temes.
- En el pla de treball de l'assignatura hi ha especificada setmanalment la previsió del que es fa en les sessions de grup classe.
Bibliografia
Bàsica
- Chaffey, Dave (2016). Digital Marketing: Strategy, implementation and practice (6 ed.). Pearson.
- Fuetterer, Stephan. (2013). Social Business, cómo la tecnología social y las personas contribuyen a la rentabilidad de las empresas. Best Relations ,S.L.
- Holiday Ryan (2014). Growth Hacker Marketing. El futuro del social media y la publicidad. Social Business.
- Maciá Domene, Fernando (2013). Marketing Online 2.0. Anaya.
- Rosales, Pere (2010). Estrategia Digital: Cómo usar las nuevas tecnologías mejor que la competencia (7 ed.). Deusto. Grupo Planeta.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.