Text amb traducció automàtica
Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'espanyol.
La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!.
Texto original
Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Refer to the translated text as non-binding orientation only!
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Pla de Màrqueting
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
4
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Manuel Arribas Ibar |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
Objectius
Descripció del cursÂ
El Pla de Màrqueting és una de les eines de Gestió Empresarial més importants, sinó la més important de totes. El seu abast multidepartamental i multidisciplinar donen al Pla de Màrqueting el caràcter d’element fonamental en tot el procés estratègic de Planificació de qualsevol Empresa o organització. Donat la seva rellevància i tot i tenir un enfocament eminentment de màrqueting i de comunicació, el pla de màrqueting no deixa de tenir un caràcter generalista i ampli ja que per a la seva elaboració cal entrellaçar i relacionar no només els diversos departaments i funcions de la pròpia empresa sinó també els diversos aspectes del context de l’empresa i que són cada cop més canviants. Del pla de màrqueting emanaran tota una sèrie de plans i tà ctiques i que han de servir l’empresa per dotar-lo d’una posició competitiva que sigui sostenible i reforçada amb el temps. Això exigeix a les empreses que hagin de contractar i formar una sèrie de professionals del màrqueting i la comunicació que disposin d’una sèrie de capacitats i competència que els permeti visualitzar i anticipar-se amb claredat i celeritat al futur de l’empresa i el seu context. Vivim moments de grans canvis que són a més més ràpids: en el comportament i les modes dels consumidors, en la configuració i canvis dels canals de distribució i de comunicació, en l'emergència del màrqueting digital, a la aparició i aplicació de les noves tecnologies en els diferents àmbits de les empreses i la societat, en els nous modes d’innovació de producte, etc. ; és a dir, pràcticament en tots els vessants del màrqueting estratègic. Disposar de la capacitat d’anÃlisi de la realitat de mercat i de la competència, del coneixement del que implica la pròpia estratègia corporativa d’empresa i dels seus recursos i competències, per prendre decisions encertades (o almenys coneixent-ne el risc) al confeccionar el Pla de Màrqueting de la pròpia Marca o Marques, és un avantatge competitiu importantíssim per a qualsevol professional del sector.
L'assignatura té com a objectiu principal que els participants obtinguin la fluïdesa conceptual i pràctica suficient per saber desenvolupar, analitzar i avaluar un Pla de Màrqueting (dins uns límits acadèmics que s'intentarà pal·liar amb l'estudi de casos reals i pr ctiques a classe). La intenció del curs és que per als alumnes, en el seu futur professional, enfrontar-se a la tasca de crear i redactar un Pla de Màrqueting això no els suposi una tasca inabordable sinó al contrari. Per fer-ho, cal que els alumnes entenguin i dominin el significat, l'estructura, les metodologies i els processos d'elaboració que té qualsevol Pla de Màrqueting per poder enfrontar-se amb èxit a la seva elaboració en qualsevol entorn de mercat sabent-ne la importància, abast i riscos que això comporta.
Objectius del cursÂ
·       Introduir i exposar els alumnes al procés de desenvolupament d’un pla de màrqueting com una eina primordial dins del procés estratègic de qualsevol organització.
·        Analitzar les principals forces de transformació del context actual, desvetllar la seva influència en els mercats, empreses i els seus consumidors i avaluar la seva influència en la confecció d’un pla de marketing
·       Desenvolupar i comprendre els mètodes, eines i processos de treball d’un pla de marketing en un entorn interactiu de treball creatiu i d’innovació dins d’un context organitzacional.
·        Explorar diferents solucions alternatives dins dels escenaris i els riscos possibles que comporta la presa de decisions en l’à mbit del pla de màrqueting per tal de generar constantment valor i avantatge competitiu a l’empresa .
·       Desenvolupar en els estudiants una mentalitat d’acció dinà mica i generalista necessària per a un enfocament de disseny eficaç d’un pla de màrqueting.
Resultats d'aprenentatge
L’alumne aprendrà a dissenyar i gestionar un pla de màrqueting entenent el conjunt de factors que intervenen en la seva elaboració i posterior posada en marxa.
L'alumne coneixerà el màrqueting 4.0
Competències
Generals
- Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
- Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
- Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
- Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- Tenir capacitat d’organització i planificació.
- Tenir capacitat per fer exposicions razonades i coherents.
- Tenir habilitat en l’ús de la informació: cercar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
- Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democrà tics.
Específics
- Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades per als mercats globals.
- Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
- Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
- Ser capaç de liderar i gestionar els processos de canvi de les empreses i organitzacions i especialment els que estan relacionats amb situacions d'innovació i/o crisi.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Traducció automàtica pendent.
- Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
- Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
Continguts
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Avaluació
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent. Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.Traducció automàtica pendent.Traducció automàtica pendent. Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent. Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent. Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent. Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Metodologia
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
Bibliografia
Bàsica
- MUNUERA, J.L., & RODRÍGUEZ ESCUDERO, A.I. (2012). Estrategias de Marketing: teoría y casos. Pirámide.
- PARMERICE, D. (2002). Como preparar un plan de Marketing. Gestión 2000.
- SAINZ DE VICUÑA, J.M. (2020). El plan de marketing en la práctica (23 ed.). Editorial ESIC.
- SÁNCHEZ HERRERA, J. (2001). Plan de Marketing: análisis, decisiones y control,. Pirámide.
- WOOD, M. (2004). El plan de Marketing. Pearson Educación.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.