Vés al contingut

Comunicació i Imatge Corporativa

Text amb traducció automàtica

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'espanyol.

La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!.

Consulta preferentment el text original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Comunicació i Imatge Corporativa

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolJulio Manuel Panizo Alonso

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere
  • 13. Acció climàtica

Objectius

L'assignatura és una introducció a la comunicació corporativa a les organitzacions (empreses, institucions públiques i organitzacions no governamentals). S'introdueixen els conceptes teòrics que emmarquin la comunicació a l'estructura de direcció i gestió de les organitzacions, per passar a introduir l'estructura d'un departament de comunicació, la figura del Dircom i els documents fonamentals de planificació estratègica de la comunicació .


Coneixements (saber)

  • Conèixer els conceptes bàsics que es manegen en la comunicació corporativa
  • Comprendre les necessitats de comunicació que tenen les organitzacions
  • Prendre a estudiar la situació de lorganització, diagnosticar aquesta situació i aplicar lestratègia adequada per comunicar-se.

Habilitats (saber fer)

  • Saber desenvolupar un pla de comunicació corporativa
  • Saber aplicar les eines per a la situació de lorganització
  • Saber treballar en equip per analitzar i posar en pràctica les accions més adequades.

Resultats d'aprenentatge

Gestiona un pla de comunicació amb una visió 360º integrat
Coneix en profunditat tots els processos i les eines que s'utilitzen als plans de comunicació i la seva integració als plans de màrqueting.
Identifica la RSC i la sostenibilitat com a element diferenciador i de posicionament.
Utilitza el llenguatge audiovisual i els diferents recursos, per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de làmbit.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Tenir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir aptitud crítica i autocrítica.
  • Tenir capacitat danàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat dorganització i planificació.
  • Tenir capacitat per fer exposicions razonades i coherents.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir habilitat en lús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i els valors democràtics.

Específics

  • Posseir habilitat pel disseny i la implementació de plans integrals de comunicació corporativa.
  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància que l'empresa/organització s'orienti al mercat ia la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades per als mercats globals.
  • Ser capaç de liderar i gestionar els processos de canvi de les empreses i organitzacions i especialment els que estan relacionats amb situacions dinnovació i/o crisi.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de lempresa o organització.
  • Tenir capacitat per a la direcció i gestió de la comunicació empresarial i corporativa.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsics

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea destudi que parteix de la base de leducació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquin coneixements procedents de l'avanguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats daprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt dautonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina ia la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrits o audiovisuals, a la llengua pròpia ia llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

Tema 1: Introducció a la comunicació a les organitzacions

Tema 2: Identitat i imatge

Tema 3: El pla de comunicació

Tema 4: Tècniques de comunicació externa

Tema 5: Tècniques de màrqueting

Tema 6: Les relacions institucionals.

Avaluació

L'avaluació es farà mitjançant tres elements:

  • Pràctiques de classe que suposessin un 30% de la nota final de l'assignatura
  • Prova d'avaluació teòrica, que suposarà un 30% de la nota final de l'assignatura
  • Treball final, que suposarà un 40% de la nota final de lassignatura.

Si la nota mitjana final és inferior a 5, només es podrà recuperar o el treball final o la prova davaluació teòrica i la màxima qualificació que es pot obtenir en aquesta recuperació és un 5.

Metodologia

L'assignatura alterna les classes de contingut teòric amb les classes on s'elaboren treballs pràctics vinculats als continguts teòrics.

Aquests treballs pràctics es presentaran a classe com si fossin presentacions davant d'un possible client.

Bibliografia

Bàsica

  • Benavides, Juan (2001). Dirección de comunicación empresarial e institucional. Gestión 2000.
  • Merino Bobillo, María (2020). Comunicación corporativa: estrategia e innovación. Síntesis.
  • Romero Rodríguez, Luis M. (2020). Manual de gestión de la comunicación corporativa. Tecnos.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte