Vés al contingut

Teoria de la Imatge

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Comunicació Audiovisual

Assignatura

Teoria de la Imatge

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

3

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíespanyolHector Ivan Navarro Guere

Objectius

  • Mostrar habilitats per a la reflexió crítica en els processos vinculats a l'exercici de la professió.
  • Conèixer el processament de la informació de la imatge.
  • Estudiar les implicacions teòriques i conceptuals de la imatge.
  • Conèixer les postures, les complexitats i la filosofia de la imatge.
  • Analitzar les diferents formes de representació, reproducció i expressió de la imatge.

Resultats d'aprenentatge

  • Demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit de les teories de la comunicació.
  • Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb els diferents àmbits de la pràctica professional.
  • Reconeix les tradicions científiques en comunicació.
  • Identifica els paradigmes i la tradició en comunicació.
  • Analitza críticament el paper dels mitjans de comunicació en la societat actual.
  • Situa el paper de la comunicació en la societat contemporània actual.
  • Coneix les diferents formes de representació, reproducció i expressió de la imatge.
  • Utilitza les implicacions teòriques i conceptuals de la imatge.

Competències

Generals

  • Mostrar habilitats de relació interpersonal, d'adaptació a situacions noves i per al treball en entorns de pressió.
  • Organitzar i planificar tasques vinculades a l'exercici professional a través d'una gestió correcta del temps i de la temporització d'aquestes tasques.

Específiques

  • Transferir coneixements relacionats amb la història, els llenguatges, les teories i els models de la comunicació, així com de la història de l'art i les teories de la imatge.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Procés de percepció de la imatge
    • Sensació i percepció. Percepció i cognició
    • La percepció com a processament d'informació. La visió. Psicofísica visual
  2. Introducció a l'estudi de la imatge
    • Teories de la imatge
    • Què és una imatge. Conceptes i fonaments de les teories de la imatge
    • La perspectiva artificial en la imatge bidimensional
    • L'enquadrament i el marc
  3. Formes i tècniques de representació de la imatge
    • Evolució de la tècnica de representació
    • Paradigmes de la imatge: prefotografia, fotografia, postfotografia
    • Imatge fixa: pintura, còmic, fotografia
    • Imatges sintètiques

Avaluació

Per assolir les competències marcades per l'assignatura, el professor utilitza els elements següents:

  • Realització de treballs o projectes requerits (2 pràctiques en grup): 50 %
  • Proves específiques d'avaluació (assaig individual): 30 %. Lectura i comprensió de textos i elaboració d'informes o resums
  • Seguiment de la participació: 20 %

La qualificació final és el resultat de la sumatòria.

Nota: no hi ha repesca ni avaluacions extraordinàries.

Metodologia

Les classes inclouen:

  • Sessions de treball amb tot el grup classe amb el professor
  • Sessions de tutoria individual amb el professor
  • Sessions de treball autònom individual i/o en grup

Bibliografia

Bàsica

  • Navarro- Güere, H. (2016). Mirar nunca fue gratis: Apuntes sobre teoría de la imagen . Recuperat de http://hdl.handle.net/10854/5201

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte