Vés al contingut

Jocs Motors

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport

Assignatura

Jocs Motors

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsMariano Pasarello Clerice
G12, presencial, matíanglèsBibiana Casso Carrasco

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

Jocs Motors té com a objectiu experimentar, viure i aprendre com podem aplicar la motricitat a la vida quotidiana, l'esport i el lleure.

La part teòrica treballa els conceptes de joc i les seves definicions. De manera transversal, també es treballa la llengua anglesa (parlar, llegir i escriure).

En la part pràctica, que és la major de l'assignatura, els alumnes han d'utilitzar i desenvolupar les seves habilitats creatives i cooperatives.

Resultats d'aprenentatge

  • S4.1.1. Utilitzar les formes de comunicació adequades (orals, escrites, audiovisuals o corporals) amb un grau de correcció acceptable en l'ús, la forma i el contingut en anglès.
  • C1.1. Transmetre actituds i valors que afavoreixin l'adherència a la pràctica regular de l'activitat física i en destaquin els efectes formatius i saludables.
  • C6.1.1. Integrar una perspectiva inclusiva per garantir l'atenció a la diversitat (de gènere, origen, cultura, nivell socioeconòmic, etc.), l'equitat i l'accessibilitat en les pròpies produccions i propostes d'actuació.

Continguts

Teoria

  • Plantilla de joc
  • Definició
  • Conceptes
  • Classificació
  • Aplicació

Pràctica

  • Jocs de coneixements
  • Jocs a l'aire lliure
  • Jocs de cohesió
  • Jocs cooperatius
  • Jocs de diversitat funcional

Avaluació

És obligatori assistir al 70 % de les classes pràctiques. Si els alumnes no assoleixen aquest percentatge, se'ls atorga una nota de suspens. Els estudiants que assisteixin a les sessions pràctiques però no puguin practicar, han de justificar-ho adequadament i fer una tasca indicada pel professor.

Cal aprovar per separat totes les activitats d'avaluació, a excepció de les activitats no recuperables.

Avaluació dels resultats (percentatges en relació amb la nota global)

  • Tasques individuals: 20 %; és obligatori aprovar; activitats recuperables
  • Tasques de grup: 15 %; és obligatori aprovar; activitats no recuperables
  • Casos pràctics: 50 %; és obligatori aprovar; activitats no recuperables
  • Assistència i actitud: 15 %; és obligatori aprovar; activitats no recuperables

Només superen l'assignatura els alumnes que arribin almenys a una puntuació del 50 % en cadascun dels components. La nota global de l'estudiant o nota d'assignatura, en relació amb els criteris d'avaluació de l'assignatura, s'obté en sumar tots els percentatges. Els estudiants que suspenguin algun dels components d'avaluació en el primer intent tenen l'oportunitat de fer una recuperació (només si l'activitat ho indica així i només si l'estudiant ha suspès un màxim del 50 % de la nota global).

Els alumnes que suspenguin més del 50 % de l'assignatura no poden tornar a fer les proves durant la setmana de recuperació.

Metodologia

L'assignatura es desenvolupa combinant diferents activitats d'ensenyament i aprenentatge amb aprenentatges pràctics, de treballs i teòrics. Per guiar els estudiants en el procés d'aprenentatge s'utilitza un gran ventall de mètodes, que inclouen classes magistrals, seminaris, tutories, tallers, presentacions i, també, aprenentatge dirigit i autònom.

Les sessions de classe en grup inclouen activitats per aplicar conceptes i idees clau.

L'aprenentatge entre iguals és una forma d'aprenentatge cooperatiu que millora el valor de la interacció aprenent-aprenent i permet que tots els participants adquireixin els resultats d'aprenentatge esperats.

Bibliografia

Bàsica

  • Navarro, V (2002). El afán de jugar: Teoria y practica de los juegos motores. Inde.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte