Vés al contingut

Un projecte de la FETCH rep un ajut per desplegar l’Aprenentatge Servei a la Universitat

Un projecte de la FETCH rep un ajut per desplegar l’Aprenentatge Servei a la Universitat

Un projecte de la FETCH rep un ajut per desplegar l’Aprenentatge Servei a la Universitat

Un projecte de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) sobre Aprenentatge Servei ha rebut un ajut per institucionalitzar aquesta proposta educativa a la facultat i, per extensió, a tota la UVic-UCC. El seu objectiu darrer és crear un centre o unitat d’Aprenentatge Servei que impulsi i assessori projectes en aquest àmbit, i que els avaluï en el marc de processos de recerca al llarg del seu desplegament. Aquesta convocatòria d’ajuts és una iniciativa del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei, un projecte liderat per la Fundació Jaume Bofill.

L’Aprenentatge Servei (APS) facilita el desenvolupament personal dels joves a través de l’adquisició i la pràctica de coneixements, competències i valors democràtics i d’ajuda als altres. Pretén dur l’educació més enllà de l’escola, i implicar-hi l’entorn social per tal que institucions, entitats i agents socials exerceixin una funció educadora encara que aquest no sigui el seu objectiu principal.

A la FETCH, l’APS té els seus orígens en diverses experiències de voluntariat com la col·laboració amb l’Associació Mares Enllaç i les iniciatives “Parelles per a la inserció” i “Jove X Jove”, vinculades a algunes assignatures o estudis. Aquest bagatge el va recollir, ara fa un any, l’estudiant de doctorat Clàudia Bassaganya en el seu projecte de tesi, que pretén institucionalitzar l’APS el conjunt de la facultat i, per extensió, a tota la UVic-UCC.

En aquest context, actualment s’està iniciant un pla d’investigació, que ara ha rebut l’ajut, estructurat en quatre fases: diagnosi, disseny, desenvolupament i avaluació. Aquest pla té com a fil conductor l’APS, entès com a metodologia i com a innovació a l’educació superior, i com una aposta més per la responsabilitat social de la Universitat. Aquest curs acadèmic està previst tancar la primera fase i començar la segona, amb una exploració inicial sobre la possibilitat d’iniciar nous projectes d’Aprenentatge Servei.

L’equip bàsic de treball està constituït per l’estudiant de doctorat Clàudia Bassaganya i pels seus dos directors de tesi, Isabel Carrillo i Joan Soler. El projecte s’integra en el marc del Grup de Recerca Educativa (GREUV) i del Departament de Pedagogia de la FETCH, i també implicarà centres educatius i entitats socioeducatives de l’entorn proper a la universitat.

Share in social networks:

Notícies

Grup de

La Fundació Antiga Caixa Manlleu lliura ajuts per valor de 10.180 euros per fomentar la participació dels estudiants en la mobilitat internacional

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) va lliurar ahir els ajuts a la mobilitat als estudiants de grau, màster i doctorat del Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) que han cursat un programa de mobilitat a l’estranger, sigui...

Una treballadora i una usuària dels serveis de la Fundació Sant Andreu Salut

La UVic-UCC i la Fundació Sant Andreu Salut signen un conveni de col·laboració

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la seva Càtedra de Cures Pal·liatives, i la Fundació Sant Andreu Salut (SAS), han signat un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu de promoure relacions de caràcter acadèmic, científic i...

Concert de Festa Major de les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles

Les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles apleguen unes sis-centes persones en el concert de Festa Major

Unes sis-centes persones van omplir dimecres passat la plaça de la Catedral de Vic per assistir al concert de Festa Major de l’Orquestra Inclusiva de la UVic i l’Orquestra Oberta de Centelles, que va donar el tret de sortida als actes de la Festa Major...

Estudiants fent un mostreig

Els plàstics d’embalatge i les tovalloletes d’un sol ús són el contaminant més present als rius segons el projecte “Plastic Pirates”

Aquest és el tercer any que diferents escoles participen en el projecte de ciència ciutadana “Plastic Pirates”, que estudia els contaminants als rius des que es va implementar, l’any 2021, i que coordina el Centre Tecnològic BETA  de la Universitat de Vic - Universitat Central...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte