Vés al contingut

Més de 300 estudiants han rebut orientació acadèmica i atenció psicològica a la UVic aquest curs

Servei Suport Estudiant

Més de 300 estudiants han rebut orientació acadèmica i atenció psicològica a la UVic aquest curs

Aquest curs un total de 313 estudiants han acudit al Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic , que ofereix atenció psicològica i de teràpia ocupacional individualitzada a estudiants amb dificultats emocionals, psicològiques, personals, socials, acadèmiques o amb diversitat funcional. D’aquestes consultes, la majoria estaven relacionades amb temes com l’ansietat, l’autoestima, la gestió de l’estrès i les relacions afectives, però també s’hi ha acudit per motius relacionats amb diversitats de l’aprenentatge, diversitat funcional o per patologies diverses.

“Són molts, i cada vegada més, els estudiants que acudeixen a demanar ajuda” explica M. Àngels Pinyana, vicerectora d’Ordenació Acadèmica. “Hem observat que les actuals generacions universitàries estan cada cop més conscienciades amb temes de salut mental, emocionals o aspectes relacionats amb diversitat de l’aprenentatge, i que cada vegada arriben al servei més estudiants gràcies al boca-orella”, afirma. Els estudiants que s’hi adrecen disposen d’un màxim de quatre sessions per curs acadèmic, en el transcurs de les quals aborden les temàtiques que els preocupen. Durant aquestes sessions s’ofereixen recursos i la possibilitat de fer seguiment. En els casos que es considera necessari, es desenvolupa un pla col·laboratiu amb l’estudiant per tal de millorar el seu benestar acadèmic.

Tal  com explica Marta Guimerà, responsable del Servei de Suport a l’Estudiant, “cada persona arriba a la universitat amb una motxilla diferent i algunes, pel motiu que sigui, no tenen recursos per poder afrontar les seves dificultats”. Per això, diu, “poder ajudar-les a gestionar el seu benestar emocional suposa, en molts casos, un salt qualitatiu en l’àmbit acadèmic que en alguns casos pot ser determinant per superar amb èxit l’etapa universitària i graduar-se".

Un 35 % més de visites que el curs anterior

Enguany, els més de 300 estudiants que han acudit al servei han acabat fent un total de 568 visites, incrementant-ne el nombre en un 35 % respecte al curs anterior. Els temes més tractats en aquestes consultes són els relacionats amb l’atenció psicològica (139), l’orientació psicopedagògica (121) o l’atenció a la diversitat funcional des de la teràpia ocupacional (82).

D’entre el total d’estudiants atesos, i tenint en consideració que una part d’aquests presentaven doble diagnòstic, 86 tenien algun tipus de trastorn específic de l’aprenentatge; 72, trastorn de dèficit d’atenció; 18, trastorn mental, i 6, trastorn de l’espectre autista. D’altra banda, pel que fa a la diversitat funcional, també hi trobem peticions relacionades amb discapacitat física (8), discapacitat visual (2) o auditiva (2).  

A causa de la gran demanda i per garantir un suport de qualitat, aquest curs el Servei de Suport a l’Estudiant ha ampliat la plantilla amb un psicòleg. Alhora, per al curs vinent, també té prevista la incorporació d’un comitè d’experts que avaluï els casos més complexos. Aquest comitè assessorarà els professionals en els casos considerats greus i comptarà amb professionals de la salut mental, la psicopedagogia i la medicina de diferents facultats.  

De la mateixa manera i amb l’objectiu de donar la millor resposta a les peticions que arriben al Servei, s’habilitaran nous espais d’atenció. “Entre les diferents sales que s’estan preparant, es preveuen dos consultoris on dur a terme tutories per tal de garantir la comoditat dels estudiants i dels professionals a l’hora de fer els seguiments”, explica Arnau Bardolet, director de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals. Tal com afirma la vicerectora M. Àngels Pinyana, “la voluntat és continuar treballant per fer que la Universitat sigui cada vegada més inclusiva i accessible”.

Formacions per gestionar aspectes de la vida universitària

Com a novetat d’enguany el Servei de Suport a l’Estudiant ha ofert 8 formacions al professorat, repartides en 14 sessions per les quals han passat 163 docents interessats a formar-se en àmbits com l’acompanyament dels estudiants amb necessitats de suport educatiu dins l’aula, l’acompanyament davant dificultats psicològiques i recursos per a la prevenció del suïcidi a les aules. “És el mateix professorat qui, cada vegada més, acudeix a nosaltres per demanar assessorament en relació amb temàtiques que puguin influenciar la salut mental i ocupacional de l’estudiant”, explica Guimerà. D’altra banda, també s’han ofert tallers a estudiants en temàtiques com les tècniques d’estudi, l’acompanyament a les emocions, l’autoestima i aprendre a posar límits. En total, s’han dut a terme 8 sessions en el transcurs de les quals s’han format a 68 estudiants.  
 

Share in social networks:

Notícies

Grup de

La Fundació Antiga Caixa Manlleu lliura ajuts per valor de 10.180 euros per fomentar la participació dels estudiants en la mobilitat internacional

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) va lliurar ahir els ajuts a la mobilitat als estudiants de grau, màster i doctorat del Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) que han cursat un programa de mobilitat a l’estranger, sigui...

Una treballadora i una usuària dels serveis de la Fundació Sant Andreu Salut

La UVic-UCC i la Fundació Sant Andreu Salut signen un conveni de col·laboració

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la seva Càtedra de Cures Pal·liatives, i la Fundació Sant Andreu Salut (SAS), han signat un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu de promoure relacions de caràcter acadèmic, científic i...

Concert de Festa Major de les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles

Les orquestres Inclusiva de la UVic i Oberta de Centelles apleguen unes sis-centes persones en el concert de Festa Major

Unes sis-centes persones van omplir dimecres passat la plaça de la Catedral de Vic per assistir al concert de Festa Major de l’Orquestra Inclusiva de la UVic i l’Orquestra Oberta de Centelles, que va donar el tret de sortida als actes de la Festa Major...

Estudiants fent un mostreig

Els plàstics d’embalatge i les tovalloletes d’un sol ús són el contaminant més present als rius segons el projecte “Plastic Pirates”

Aquest és el tercer any que diferents escoles participen en el projecte de ciència ciutadana “Plastic Pirates”, que estudia els contaminants als rius des que es va implementar, l’any 2021, i que coordina el Centre Tecnològic BETA  de la Universitat de Vic - Universitat Central...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte