La UVic-UCC fa un pas més cap a la multimodalitat i ofereix tres nous graus en format semipresencial el curs vinent
De cara el curs vinent la UVic-UCC oferirà tres dels seus graus dels àmbits d’empresa i comunicació per primera vegada en modalitat semipresencial, com a opció complementària a la presencial que es manté com a eix central d’aquests estudis. Es tracta dels graus en Màrqueting i Comunicació Empresarial, en Periodisme i també el grau en Comunicació Audiovisual, que s’afegeixen a d’altres que ja havien fet el pas a la multimodalitat els darrers cursos, com és el cas de Nutrició Humana i Dietètica, Teràpia Ocupacional, Logopèdia (UManresa) i Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades, aquest darrer online junt amb la Universitat Oberta de Catalunya.
L’objectiu d’aquesta aposta per ampliar l’oferta de titulacions multimodals -que combina l’oferta dels estudis presencials amb l’oferta semipresencial- “és aconseguir uns estudis més flexibles i adaptats a les necessitats i a les realitats diverses dels futurs estudiants”, explica la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, Cristina Vaqué, segons la qual es tracta d’oferir “cada cop més estudis de grau que permetin escollir a cada alumne el nivell de presencialitat que li convé”. Això permet facilitar l’accés a la Universitat a aquelles persones que per diverses raons, que poden ser econòmiques, familiars o laborals, no poden assistir cada dia a classe a les instal·lacions físiques de la universitat.
Formació en línia però amb presència puntual al campus
Segons la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, la multimodalitat és “una aposta en ferm que agrupa els avantatges de la formació en línia, que estalvia temps i desplaçaments, i que permet treballar en els horaris que més convinguin a cada estudiant”. Alhora, l'estudiant té a disposició seminaris i trobades presencials a la Universitat amb els seus docents “per tal d'obtenir una tutorització personalitzada que permeti aprofundir en les especificitats, necessitats i requeriments de cada estudiant i també per desenvolupar les sessions d’aprenentatge més experimental”. En definitiva, diu Vaqué, “se superen les mancances que algunes persones troben a la formació únicament en línia amb les trobades personals amb el grup classe i els docents”.
En la multimodalitat, el procés d’aprenentatge s’estructura a partir de l’encaix entre allò que es pot fer de forma autònoma i a distància i allò que requereix interacció directa i pràctica als laboratoris, als espais especialitzats o bé als espais simulats de la pràctica professional. Aquesta suma entre virtualitat i presencialitat fa que s’incrementi la motivació “garanteix un millor aprenentatge i unes taxes de graduació més altes”, afirma Vaqué. D'altra banda, la Universitat estudia la possibilitat que els models puguin convergir i que algú que hagi començat un grau en un format, pugui passar-se a l'altre sense problemes rellevants.
Segons Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, on es desplegaran els tres nous graus multimodals el curs que ve, “les noves metodologies d’aprenentatge permeten a l’estudiant estar al centre del model educatiu” i són “un pas natural per als centres que imparteixen estudis superiors, que s’han d’adaptar a les formes d’aprenentatge de les noves generacions, tecnològiques i multipantalla”.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...