
La UVic-UCC crea una càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial amb Lluís Bassat
En un entorn competitiu i globalitzat com l’actual, el màrqueting i la comunicació empresarial esdevenen eines importants per al creixement i l’èxit de les empreses. Amb la intenció de contribuir al desenvolupament en aquest àmbit i d’aportar-hi coneixement, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que aquest curs ha començat a desplegar les primeres accions. La càtedra compta amb la implicació de Lluís Bassat Coen, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC.
Sota la direcció de Santiago Jordán Ávila i estretament vinculada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, la Càtedra“busca esdevenir un referent d’excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit”, com assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC. La implicació de Bassat en el projecte, suposa “comptar amb un dels professionals en màrqueting i publicitat de més prestigi a Espanya i al món, reconegut com un gran expert en la gestió i creació de grans marques, a través de la creativitat publicitària”, en paraules de Jordán.
Recerca, innovació i formació
Entre els objectius científics de la Càtedra, hi ha el de desenvolupar recerca i innovació en el camp del Màrqueting i la Comunicació Empresarial, i contribuir a la formació dels professionals del sector, com també investigar l’evolució dels públics pel que fa al consum dels mitjans i als criteris de selecció de marques i tendències. En l’àmbit formatiu, serà part activa en el desenvolupament de màsters, postgraus, cursos d’especialització, jornades entre professionals, seminaris i simposis en el marc de la UVic-UCC, com el que ja es va començar a impartir la tardor passada entorn de la creativitat per a empresaris i directius.
Segons Santiago Jordán, es tracta de “promoure la formació en màrqueting i comunicació empresarial en l’entorn geogràfic i les àrees d’influència de la Universitat amb una visió internacional”. “També cerca fomentar una cultura de màrqueting per a empreses i emprenedors, en què es fomenti l’ètica en la creació, producció i comercialització dels productes i serveis, per tal que siguin un actiu important en l’aportació de sostenibilitat a l’economia circular”, afegeix.
La Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial neix arrelada al territori, però amb la vista posada a col·laboracions estatals i internacionals. Així mateix, “manté un compromís amb la societat, els consumidors, les empreses, les organitzacions, els mitjans de comunicació i el món acadèmic, amb qui manté una col·laboració proactiva, i fomenta les bones pràctiques amb criteris ètics i d’igualtat”, indica Burgaya.
Un seminari sobre la creativitat i el màrqueting amb Lluís Bassat
Una de les primeres accions que ha desenvolupat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial és l’organització del seminari teoricopràctic La creativitat per a empresaris i directius amb Lluís Bassat, de 60 hores i en format presencial, que es va començar a impartir el novembre, a Barcelona, i que finalitzarà aquest febrer. Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari forma professionals amb la finalitat de “dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, en paraules del degà de la FEC.
De la mà d’un equip de professionals formadors de primera línia del màrqueting i la comunicació empresarial, el seminari fa especial èmfasi en la creativitat i el màrqueting, i la seva importància en el món empresarial. En totes les sessions hi és present Lluís Bassat, que, com assenyala ell mateix, “hi comparteix els secrets que li han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”. En algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervenen com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants.
Noves accions i nous projectes de la Càtedra
A banda del seminari sobre creativitat, la Càtedra ja està treballant en diverses accions i projectes per implantar-los amb vista a un futur pròxim. “Ara mateix, estem immersos en l’organització de les terceres Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i la creació de Pla de màrqueting per a la Fundació Trueta en economia circular, entre altres accions”, comenta Jordán. I conclou que “la Càtedra aglutinarà i dignificarà el que representa el màrqueting i la comunicació empresarial des de Catalunya, com a motor d’aquesta disciplina que ha estat i és en l’actualitat”.
Notícies

Eumo publica 'Quan les cançons de casa no sonen a l’escola'
Eumo Editorial acaba de publicar Quan les cançons de casa no sonen a l’escola, un assaig de Marta Comas Sàbat i Alfons Espinosa Miró que aborda la necessitat d'una educació antiracista i inclusiva a les aules. A través d’entrevistes amb docents, alumnes i altres...

Aquest dissabte, la UVic torna a obrir les portes amb la UVic Fest
Aquest dissabte, 5 d’abril, arriba la UVic Fest, la Jornada de Portes Obertes de la UVic, convertida en un autèntic festival. Al llarg del dia, futurs estudiants i les seves famílies podran descobrir de primera mà l’oferta formativa, els serveis i les instal·lacions de...

La UVic-UCC acull la fase final de Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, centrada en el culte al cos
La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) acollirà del 2 al 4 d’abril la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2025 impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats. Durant tres dies, un centenar d’alumnes de 4t d’ESO...

“El perill de les noves drogues” inaugurarà el segon cicle de Conferències al Paranimf de la UVic-UCC
Després d’un primer cicle dedicat a dones escriptores, aquest mes d’abril la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) reprendrà el programa de Conferències al Paranimf, una proposta de divulgació que convida a la reflexió i que s’adreça a tota la ciutadania...